/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Passord?
Fra : alimak
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 02-03-03 20:43

Jeg har købt en brugt bærbar computer på auktion det er en Acer travelmate 514 te.
Jeg kan ikke komme in i set up, da den spør om pasord. Ved nogen om det er en måde at komme in på uden pasord?
Hilsen Rolf

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-03-03 21:52

kan du ikke kontakte sælger og spørge efter det ukendte password..?

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 02-03-03 22:27

Jeg ved at du kan resette din bios ved at flytte en dib switch i nogle få sec. men det kræver at du har lidt kendskab til det interne hardware, men hvis du har en manual burde det stå beskrevet, hvis ikke kik på denne side http://global.acer.com/support/index.htm

Håber det kan hjælpe dig...

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 02-03-03 23:38

søg på http://www.astalavista.box.sk efter en bios password cracker...

mvh. dr_scooter

ps. har selv fået "dumbed" bios passordet til en diskette!!!

Accepteret svar
Fra : Zwam

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-03 09:49

Den smarteste (og sikreste) måde at gøre det på, er ved at åbne computeren og pille det lille batteri, som sidder inde i computeren ud og sætte det i igen. På den måde resetter du biosen - Og derved også password. Ved godt det er lidt bøvlet at skille en bærbar ad, men det er det bedste råd jeg kan komme med.

Ellers skal du kontakte sælger.

Tag at lade være med at bruge en bios password cracker - Hvis du bruger den forkert risikere du din computer fucker op.

Mvh.
David Monrad
unlock@esenet.dk
http://www.simlaasen.tk - Åbner mobiltelefoner for kun 75,-

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-03-03 16:15

Tak for det David.Det vil jeg prøve. Jeg kan ikke spørre tidligere ejer da jeg har købt komputeren på politiets auktioner,og da politiet ikke har fudet ejeren, så kan nok ikke jeg.
Hilsen Rolf

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 03-07-04 19:14

Tak for svaret Zwam.Hadde glæmt at lukke spørsmålet
alimak