/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
er en person levende eller død
Fra : lham
Vist : 983 gange
100 point
Dato : 04-05-08 10:20

Findes der et register hvor man kan se om en person med dansk statsborgerskab er levende eller død -hvis død gerne fødsels og dødsdato.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-08 10:28

Dødsanmeldelsesprotokol.
Eller bare i kirkebogen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-05-08 11:05

Der findes ikke ét register, der findes rigtigt mange steder du er nødt til at kigge.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-05-08 11:14

jeg kender ikke den her hjemmeside; Men navnet tyder på at det er det du søger,
http://www.afdoede.dk/index.php?page=sogning

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-05-08 11:25

Den er langt fra komplet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-05-08 11:50

Nå ja ok

Accepteret svar
Fra : Finn_Kyhn

Modtaget 50 point
Dato : 04-05-08 21:04

Ja det gør der. Registret hedder folkeregistret. Det koster ca. 52 kr at få oplysninger om en person. Du skal på folkeregistret på kommunen og medbringe fulde navn - enten cpr. nr. eller en adresse hvor vedkommende har boet.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 05-05-08 06:41

valdes link ser umiddelbart rigtig ud -virker bare ikke i test-folkeregistret har åbenbart anskaffet sig en gebyrgrib ! lader spørgsmålet stå lidt længere-det må kunne besvares.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-05-08 09:02

Finn_Kyhn har da besvaret det...

Det bliver ikke bedre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-05-08 10:14

Det kommer jo an på hvilket årstal det drejer sig om.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-05-08 10:20

Det er fuldstændig ligegyldigt hvilket årstal det er for.

Der findes IKKE ét register. Du er nødt til enten at kigge i de mange kirkebøger, eller henvende dig til de mange folkeregistre.

Så "enkelt" et det.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-05-08 11:19

se problemet er at jeg jo ikke ved om pågældende stadig lever så det register jeg i grunden leder efter er et "lever ikke lever hvis død så flere data om personens levetid". Er ikke interreseret i at finansiere folkeregistret udover min skattebetaling-jeg tviler stadig på det ikke findes

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-05-08 11:45

Citat
"lever ikke lever hvis død så flere data om personens levetid"

Det findes ikke.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 22-06-08 06:32

Tak for svaret Finn_Kyhn.
selv om jeg desværre ikke blev klogere af det-jeg kunne jo bare have præsiserert at det skulle kunne klares over nettet og helst være gratis

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-06-08 23:41

Over nettet og gratis, findes desværre ikke.
Jeg har med held brugt folkeregistret som sidste udvej - og med gode resultater. Spørg dem endelig om hvor vedkommende har boet igennem årene og hvem vedkommende har delt husstand med osv. Det er med i prisen