/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
frakobling af firewall
Fra : laurenzio
Vist : 628 gange
100 point
Dato : 02-03-03 20:37

Hey....
Jeg har lige skiftet udbyder (til TDC) med en trådløs ADSL forbindelse (speedstream/LAN) og har opdaget, at jeg har fået en firewall. Denne vil jeg gerne kunne slukke for, især til mit elskede canastaspil hvor det volder problemer. Har søgt og ledt, men intet fundet. Nogen som har en løsning?

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-03-03 21:58

hej laurenzio

du skal gå ind i denne computer - kontrolpanel - netværksforbindelse - højreklik på lan-forbindelse og gå ned i egenskaber - her går du ind under avanceret og fjerner markeringen hvor der står beskyt computeren......

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-03-03 21:58

hej laurenzio

du skal gå ind i denne computer - kontrolpanel - netværksforbindelse - højreklik på lan-forbindelse og gå ned i egenskaber - her går du ind under avanceret og fjerner markeringen hvor der står beskyt computeren......

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 02-03-03 22:34

Hej solgaard,
Tak for svaret.
Jeg køre med win ME og har ikke noget der hedder netværksforbindelse i kontrolpanel
(netværk, netværk via modem, internetindstillinger) men finder ikke noget aktuelt under disse...
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-03-03 22:50

nå okay det var ærgeligt hvis du havde haft xp var det ellers nemt lige at slå fra på denne måde.
man kan nemlig ikke finde det under søgefunktionen..
kan det evt. være en online firewall som du skal få din udbyder til at slå fra..? har også selv TDC bredbånd men har ikke nogen firewall men kan slå det til på førnævte måde bare omvendt selvfølgelig..

Har de ikke døgn service..? det mener jeg at de har.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 02-03-03 23:27

Ved ikke om jeg har forstået dig korrekt, men er det en Por@ccess forbindelse du har fået af TDC?.
Og er det en SpeedStream router at de har leveret?..

Hvis det er tilfældet så et problemet, at den (SpeedStream) er lukket på stortset alle porte.
Du kan betale dig fra at få åbnet den /de porte hos TDC (pris ca.:1000kr)
ELLER du kan (hvis du tør) selv rode med at resette den til factory-default, for derved SELV at kunne åbne/lukke porte efter behov!.. god beskrivelse her: http://www.marlow.dk/tech/speedstream.html (men bemærk, det er på EGET ansvar!)

/EazyOne