/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Container. Hvorfra?
Fra : CiviC
Vist : 986 gange
200 point
Dato : 03-05-08 23:10

Hejsa.
Jeg har en del jord jeg gerne vil have fjernet. Da jeg ikke vil bruge 1/2 år på at køre det væk med trailer, ville jeg gerne bestille en container som jeg så kan fylde istedet.
Spørgsmålet er så: Hvor bestiller jeg sådan en container fra? Der er vokset en del ukrudt op. Skal dette sorteres fra?
Jeg bor i Århus kommune. Er der nogen der har et telefonnr./hjemmesideadresse og evt. priser?

Det burde kunne være i én container

Pft
CiViC

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-08 23:14

Nye regler for at fjerne jord. Det vil koste en forureningsprøve til
2.000 Kr plus transport. Du må henvende dig til kommunen for at
høre nærmere.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 210 point
Dato : 03-05-08 23:37

Jeg havde nok henvendt mg til en vognmand, mange af dem har eller kender nogen der har containere
De er også vant til at aflevere det de rette steder, evt. som genbrug.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-05-08 08:06
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-05-08 08:08
Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-05-08 08:25

det er da bare slå op iltf.bogen under contanier og ringe længere er den ikke
hvis der er spielle regler ved de det

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 04-05-08 08:49

Det er det jeg siger, vognmanden har sikkert en anden kunde der kan bruge jorden.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-05-08 08:58

jeps stig

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-05-08 09:27

Når du så har rnget rundt og alligevel skal have fat i en lastbil så få en med grappe på og slip dermed for at læsse manuelt. Hvis han sætter en container skal han køre 2 gange, hvis han grapper det op er det væk på en køre tur.

vh Ben

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-05-08 11:06

Hvis det er ren muldjord, så kan du jo anvende det i din egen have. Måske lave en lille sydskråning,
hvor du kan dyrke forskellige solelskende planter,eller enurtehave, nange urter elsker at vokse på en sydskråning.
Hvis din have er stor nok kan det fordeles mellem busker og stauder. De tåler et lag på 10-15 cm
Det vil sikkert forbedre din havejord, afhængig af hvad det er for jord.

Godkendelse af svar
Fra : CiviC

Dato : 04-05-08 21:58

Tak for svaret stig54.

Til HelleBirgitte: Sender lige nogle point til dig for fundet af hjemmesiden om bortskaffelse af jord. Du skal dog bare lige sende hilsen I nyt indlæg: http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=121006

Mvh
CiViC