/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilen vil ikke starte
Fra : golf_319
Vist : 817 gange
20 point
Dato : 03-05-08 19:43

Hej Alle,

Typisk spørgsmål, men hjælp mig please.
Jeg har i de sidste mange timer prøvet at starte bilen men forgæves.
Når jeg drejer nøglen så lyser Kontrollamperne i instrumentpanelet slet ikke men når tændingsnøglen drejes til start så motoren drejer rundt og det lyder, at den vil starte men det gøre det ikke.

Jeg skiftede koblingskablet i dag og før jeg skulle i gang startede bilen uden problemer men efter skift kunne den ikke starte. koblingskablet drillede mig, da kablet ikke ville gå ind i hullet bag koblingspedalen. Bag ved koblingspedalen sidder der der rigtig mange ledninger, der går til centralelektrikken (forsikringerne). Jeg kunne også se, at uret var nulstillet. har jeg trukket en ledning ned? Har tjekket sikringerne en efter en men alle sammen er intakte.

Hvad fa'... er galt med bilen?
Håber i kan hjælpe, da jeg har brug for bilen i morgen.
Bilen er en Golf3'er, 1,8 årgang 94.

Tak på forhånd

Jeg er desværre ny her så jeg kanikke give mere end 2 points.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 30 point
Dato : 03-05-08 20:12

Det lyder som om du har fået trukket i et stik.

Jeg kender ikke din bil, men der kan være stik bag på tændingsnøglen (det er tættest på det område du har pillet). Hvis dette er gået løs kan der være nogle af forbindelserne her der mangler.

Det letteste er at få en til at kigge på dine instrument lamper imens de tjekker alle de stik du kan se nedefra.

Ofte ser man ikke at kan får trukket et stik lidt fra, så ser det ud til at det stadig er monteret.

En anden ting kan være en enkelt ledning er trukket ud af et multistik, det er lidt mere drilsk at finde.

Hvis det er ledninger er der er loddet på, kan en være knækket tæt på en lodning..

Hvis du ikke har diagram er det lidt med at prøve dig frem.

vh ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-05-08 20:13

Velkommen på Kandu, håber du bliver og finder mange gode råd...
vh benjamin

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 04-05-08 01:02

Ved tændings rotator dipidut ved siden er en ledning løs .kontrolere ledning (kommer fra kontactnøgle) Den plastik dipidut hvor ledning gå in til rotator må blive skifftet ud.(koster ikke meget)Problemet har jeg også sidste år ved en VW.Polo fra 1994.
pømske

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 04-05-08 01:29

Korektion:Rotator er i strømverdeler se en tynd ledning det gå in i stømverdeler.Dr lægge fejlen.
pømske

Kommentar
Fra : geu

Dato : 04-05-08 10:10

Kontroler din store stelledning på mortor/gearkasse

Kommentar
Fra : golf_319

Dato : 04-05-08 20:42

Hej ALL
Tak for jeres svar.
Der sad en ledning løs. Den løse ledning kunne jeg "nemt" finde med stikket var gemt et godt sted. Det tog mig en time før jeg fandt det.

Nu starter bilen igen.

NB! Biler og kvinder har meget tilfælles; man kan hverken leve med eller uden dem, de skal også forkæles en gang imellem ellers bliver de irriterende og hysteriske. Så jeg forkælede bilen i dag; en god omgang vask;)

Godkendelse af svar
Fra : golf_319

Dato : 04-05-08 20:46

I har alle være supper og hjælpsomme men en skal have sølle 20 point og det bliver Ben.
Tak for svaret Ben