/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
udeluk side fra fp-søgemaskine
Fra : leifnel
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 03-10-01 11:12

Frontpage laver et index, når man uploader siderne.
Dette index kan der søges i.

Jeg vil gerne undlade visse sider (en printvenlig udgave af en side)

Vil fp respektere robots.txt eller noindex-tags på siden?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-01 15:00

Placer filerne i en folder der starter med en underscore. Search
funktionen i FP vil ignorere en sådan folder.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Wed, 03 Oct 2001 09:11:52 GMT, "leifnel" <leifnel.news@kandu.dk>
wrote:

>Frontpage laver et index, når man uploader siderne.
>Dette index kan der søges i.
>
>Jeg vil gerne undlade visse sider (en printvenlig udgave af en side)

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 04-10-01 09:20

> Placer filerne i en folder der starter med en underscore. Search
> funktionen i FP vil ignorere en sådan folder.

> Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

Det fungerer godt nok. Hvis det ikke var at mappen også blev skjult i frontpage-editorens mappeoversigt.

Godkendelse af svar
Fra : leifnel

Dato : 04-10-01 13:16

Tak for svaret Jens Peter Karlsen.

Der er bare det problem, at foldere, der starter med underscore heller ikke kan ses i frontpage-editorens mappeoversigt, så den stakkels webdesigner kan ikke redigere siderne deri.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-01 17:44

Tools | Web Settings | View Documents in hidden folders.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 04 Oct 2001 11:15:41 GMT, "leifnel" <leifnel.news@kandu.dk>
wrote:

>Tak for svaret Jens Peter Karlsen.
>
>Der er bare det problem, at foldere, der starter med underscore heller
>ikke kan ses i frontpage-editorens mappeoversigt, så den stakkels
>webdesigner kan ikke redigere siderne deri.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-01 08:01

Man kan også bare gemme i foldere med navnet _private dem kan man altid se i
folder listen. Og disse bliver ikke indexeret.

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:kb4prt06ojtm18s3jt0d1159ggmf7j31hm@4ax.com...
> Tools | Web Settings | View Documents in hidden folders.
>
> Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
>
> On Thu, 04 Oct 2001 11:15:41 GMT, "leifnel" <leifnel.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Tak for svaret Jens Peter Karlsen.
> >
> >Der er bare det problem, at foldere, der starter med underscore heller
> >ikke kan ses i frontpage-editorens mappeoversigt, så den stakkels
> >webdesigner kan ikke redigere siderne deri.
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-01 06:41

"Pia Holsting" <pho@oss.dk> skrev i en meddelelse
news:3bbd5ac3$0$237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Man kan også bare gemme i foldere med navnet _private dem kan man altid se
i
> folder listen. Og disse bliver ikke indexeret.
>
Dem kan man så heller ikke se i browseren, med mindre _private biblioteket
er indstillet med tilladelse til "Read", og så er det ikke så _private
anymore.

Man kan også bruge en Meta Tag som indsættes øverst i siden, sammen med de
andre Meta Tags:

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">

Med venlig hilsen
Kjeld Bertelsen
www.tri-line.dk/internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-01 06:42

"Pia Holsting" <pho@oss.dk> skrev i en meddelelse
news:3bbd5ac3$0$237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Man kan også bare gemme i foldere med navnet _private dem kan man altid se
i
> folder listen. Og disse bliver ikke indexeret.
>
Undskyld!

Havde overset at der var tale om fp-søgemaskine. Her hjælper en Meta Tag
vist ikke eller ?

Mvh
Kjeld Bertelsen

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 23-10-01 01:19

"Kjeld Bertelsen" skrev d. 22-10-01 06:42 dette indlæg :
>
> "Pia Holsting" <pho@oss.dk> skrev i en meddelelse
> news:3bbd5ac3$0$237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Man kan også bare gemme i foldere med navnet _private dem kan man altid se
> i
> > folder listen. Og disse bliver ikke indexeret.
> >
> Undskyld!
>
> Havde overset at der var tale om fp-søgemaskine. Her hjælper en Meta Tag
> vist ikke eller ?
>
Næeh, de metatags er jo en standard. Så derfor er der jo ingen grund til at tro at Microsoft skulle respektere dem.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-01 10:25

Det gør de nu alligevel. Index Server støtter disse.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Mon, 22 Oct 2001 23:18:53 GMT, "leifnel" <leifnel.news@kandu.dk>
wrote:

>>
>Næeh, de metatags er jo en standard. Så derfor er der jo ingen grund til
>at tro at Microsoft skulle respektere dem.