/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Barcelona lufthavne
Fra : Nefertari
Vist : 1147 gange
100 point
Dato : 02-05-08 08:58

Jeg skal til Costa Borada syd for Barcelona i uge 23.
Jeg ved, at Ryanair har billige fly til Girona lufthavn, der ligger nord for Barcelona. Jeg vil derfor få langt til Costa Borada - er der nogen der kender en let transportform på den strækning? Ryanair flyver desuden fra Girona til DK kl 6.30 om morgenen, så meget tidligt nårman skal retur...
Det kunne dog være lettere at flyve til Reus lufthavn - men jeg kan ikke finde nogen der flyver dertil....nogen ideer?
Jeg flyver helst fra Billund, Hamborg eller Århus - men er åben for andre ideer.
Mit spørgsmål er derfor - nogen der ved eller har erfaringer med, hvordan jeg billigst og lettest kommer til Costa Borada?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-05-08 09:23

Mener du Costa Dorada?

Jeg ville leje en bil.

Det er langt det letteste, og området er så enormt smukt, at det ville være en skam ikke at se sig lidt omkring.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-05-08 09:26

Desuden er Costa Dorada et ret vidt begreb

Er det nær Barcelona, Tarragona eller helt nede i retningen af Valencia?

Kommentar
Fra : Nefertari

Dato : 02-05-08 09:57

Hov - ja Costa Dorada!
Jeg ved desværre ikke præcis hvor det er endnu -men en lille time syd for Barcelona.......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-08 12:08

Jeg ville flyve til Barcelona, og taget toget videre sydpå, det er meget billigt at køre med tog i Spanien.

Der går tog direkte fra lufthavnen til Barcelona, hvor du så skal skifte en enkelt gang. Jeg har selv kørt på strækningen nogle gange, det er en behagelig måde at komme frem på - og air con i toget

Kommentar
Fra : Nefertari

Dato : 02-05-08 13:44

Går der tog fra Girona til Costa Dorada?
Er også åben for f.eks. at tage toget.....men vil bare ikke skifte 67 gange undervejs......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-08 13:49

prøv at læse denne side

http://www.solfaktor.dk/tour/guide/spania

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-08 13:53

Jeg sidder her med en halvgammel togplan, hvor toget kører direkte Barcelona-tortosa...er det på den strækning du skal være, er det i hvert tilfælde ingen sag

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 04-05-08 23:26

Reus ligger ca. 150 km syd for barcelona.
Der gaar dagligt direkte toge fra Barcelona til de fleste stationer ned langs kysten, ca. hver time.
Fra lufthavnen i Barcelona er der tog eller bus ind til centrum, hvor regionaltogene koerer fra.
Fra Gerona gaar der ikke noget direkte tog, og det indebaerer skift i Barcelona.
Men ideen var maaske at leje bil som tidligere naevnt, da geronas lufthavn ligger lige ved siden af afkoerselen til motorvejen. <<herfra er der 250 km. men der er motorvej hele vejen.
og jo Ryanair kan vaere kanonbillig..

adios

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 04-05-08 23:29

hej igen...

Med ryan air kan du flyve aarhus - london stansted og derfra videre til reus, men jeg ved ikke om det kombinerer......
det var nok vaerd at kigge paa..
bye-bye

Accepteret svar
Fra : sirenita

Modtaget 100 point
Dato : 04-05-08 23:30

og ogsaa kombinationen
billund-london(stansted)- reus...

held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : Nefertari

Dato : 19-05-08 17:58

Ja - jeg tror jeg flyver over Stansted. Så må jeg tage ventetiden i Stansted med...