/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Børnepenge til konfirmation?
Fra : supersine669
Vist : 4246 gange
100 point
Dato : 01-05-08 19:22

Jeg har hørt, at man kan trække fra tilskud til konfirmation.

Mener (men er ikke sikker) noget med 3 x børnepenge til konfirmation?

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 01-05-08 19:27

næ,næ,den går skam ik. det ville da også være uretfærdigt andet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-08 19:34

Men du kan søge om konfirmationshjælp

http://www.boernenes-kontor.dk/Hvem%20hjaelper%20vi/Hvad%20bestaar%20vores%20stoette%20af.aspx

Og hvis du er enlig forsøger (noget i retning af det du selv skriver)

http://www.sr-bistand.dk/netbrevkassen_Vis_%20svar.asp?id=1622

Tillykke med konfirmationen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-08 19:34

Hvis du er bidragspligtig og betaler børnebidrag, så kan du også, hvis du betaler konfirmationsbidraget trække det fra på samme vilkår, som når du betaler børnebidrag.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=709

men det kræver, at ansøgeren søger om det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-08 19:36

[citat}
Jeg har hørt, at man kan trække fra tilskud til konfirmation.
[/citat]

Det kan du, hvis det er dig, der skal betale og og du i forvejen betaler bidrag til et barn.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 01-05-08 19:38

Børnebidrag
Du kan søge om børnebidrag, hvis det er dig, der forsørger barnet - det vil sige, hvis du har forældremyndigheden over barnet eller har barnet i pleje. Desuden skal visse betingelser vedrørende indfødsret, bopæl og hjemsted m.v. være opfyldt.

Bidragets størrelse fastsættes efter ansøgning. Der er pligt til at betale børnebidrag, indtil barnet fylder 18 år. Bidragspligten kan eventuelt forlænges (efter ansøgning), indtil barnet fylder 24 år, hvis bidraget bruges til barnets undervisning eller uddannelse.

Du kan søge om et særligt bidrag til dåb, konfirmation, beklædning (når barnet ikke konfirmeres), sygdom, begravelse eller andre særlige anledninger. Du skal sende ansøgningen om et særligt bidrag senest tre måneder efter, du har betalt de særlige udgifter, medmindre der er en god grund til at overskride fristen.

Dit børnebidrag fastsættes som regel ud fra normalbidraget, der består af et grundbeløb og et tillæg. Hvis du får forhøjet normalbidrag (f.eks. normalbidrag + 50 pct.), beregnes forhøjelsen af grundbeløbet.

Grundbeløbet svarer til det særlige børnetilskud, man får, når faderskab ikke er fastslået, når kun én af forældrene lever, eller når en eller begge forældre får folkepension eller førtidspension.

Tillægget svarer til det tillæg, der gives til det særlige børnetilskud, når faderskab ikke er fastslået, når kun én af forældrene lever, eller når en eller begge forældre får folkepension eller førtidspension.

Den del af børnebidraget, der overstiger tillægget er fradragsberettiget.

Hvem afgør og vejleder?
Hvis I ikke har taget stilling til bidragets størrelse i forbindelse med separation eller skilsmisse, kan I få fastsat bidraget hos Statsamtet, hvor den, der skal betale bidraget bor eller opholder sig. Hvis den, der skal betale bidraget, bor i Københavns Kommune, skal I henvende jer til Statsforvaltningen Hovedstaden.

Statsforvaltningen Hovedstaden
Borups Alle 177
2400 København NV
Telefon 72 56 70 00

herfra http://www3.kk.dk/Service/%C3%98konomi/S%C3%A6rlige%20tilskud/Tilskud%20til%20b%C3%B8rnefamilier/Boernebidrag.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-08 19:43

Der bliver spurgt om det kan trækkes fra.

Det kan det kun, hvis det er modtageren, der søger og den bidragspligtige betaler.

Det er jo kun den bidragspligtige, der kan trække beløbet fra.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-05-08 20:32
Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-08 20:36

Det er fint valde. gentagelse fremmer forståelsen.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 01-05-08 22:11

Det tror jeg ikke.... men Jeg vil anbefale at du må ring til SKAT for rigtigt information om den sag.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-05-08 11:36

Ans ! Nu igen - dit sure løg!
Citat
Det er fint valde. gentagelse fremmer forståelsen.

Tæl dine egne gentagelser bare i denne tråd.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 02-05-08 12:13

Hej

Hvis der betales et ekstra konfirmationsbidrag (udgør normalt 3 gange normal bidraget, men kan af statsamtet fastsættes højere), så kan betaleren fratrække det - på samme måde som normalbidraget - se her:

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=711

Af samme link fremgår det at barnet skal skrive det på sin selvangivelse (det som er udover normalbidraget), men da barnet normalt ikke bruger sit personfradrag (frikort), så får det normalt ingen betydning.

Så jeg skriver ikke ret meget andet end de andre ovenfor, men håber det var lidt mere overskueligt.

Hilsen

Leo Lund

Godkendelse af svar
Fra : supersine669

Dato : 04-05-08 08:39

Tak for svaret Nordsted1.