/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hva er det :-)
Fra : Manse9933
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 01-05-08 19:16

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-08 19:25

Det ligner noget som en effektiv pop op dræber burde kunne holde nede

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-05-08 19:29

Tjaeh.. ...hvis; man ellers ved og er klar over hva' man laver og har gang i ..såeh...

Jeg ku' dog godt savne et eksempel-link med den genererede kode. Noget alá:

Klik hér ..for at se et eksempel på pop-up vinduet med de angivne værdier.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 19:30

Det er friviligt at klikke på et link,jeg hader selv tvungne pop up's,hr altid negativnår
der er noget der ikke passer herren

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 19:31

nede i bunden af link 2 er eksemplet link 1 er eksemplet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 19:32

nede i bunden af link 1 er der resultater.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 19:35

Citat
Tjaeh.. ...hvis; man ellers ved og er klar over hva' man laver og har gang i ..såeh

Den fatter jeg ikke rigtigt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 19:35

sikkerheden er i orden.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 01-05-08 19:37

SE HER: Helt ufrivilligt, men ...uden Javascript:

http://www.cssboxing.com/temp/span_popup_tekst_og_billede.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 19:40

Fed effekt,skal jeg selv stjæle det Eller??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 19:43

Kan man sætte en radio o.s.v ind i den kode?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 19:47

Det har vist sine begrænsninger,har lige undersøgt det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 20:05

Det er rigtigt fedt til at vise billeder med,molo.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-05-08 20:08

..blot noget 'gammelt' noget ...jeg ku' huske:

http://www.kandu.dk/Spg113360.aspx

Eksemplet med billede og tekst kører dog ik' rigtigt i nogle versioner af Firefox , Flock og Netscape (= dårlig implementation af XHTML 1.1 i rendering-motoren), men OK. i IE, Opera og Safari.

Sjovt nok er det ikke tilfældet med en iframe i pop-up'en:
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>Default</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<style type="text/css">
* {border:0;margin:0;padding:0;}
body {color:#fff;background:#000;font-family:verdana,arial,sans serif;font-size:80%;padding:4px;}
.pop a {position:relative;}
.pop a span {display:none;}
.pop a:hover span {position:absolute;display:block;}
</style>
</head>
<body>
<div>
Dette er en
<span class="pop"><a href="#" title="">tekst<span><iframe src="http://www.dmi.dk/" title="DMI" width="480" height="360" scrolling="auto" frameborder="1"></iframe></span></a></span>
som giver en pop-up iframe ved mouseover.</div>
</body>
</html>

Det går nemlig fint i Opera, Netscape, Firefox, Flock og Safari ..men ikke i IE

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 20:15

Næ,det virker ikke i FF,øv øv øv,den browser tager livet af mig en dag,den ødelægger alt det sjove,jeg har mange
fede DHTML koder der kun virker i FF under specielle omstændigheder opera er en lille smule sjovere

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 20:20

det virker i opera,med en lidt anden placering,jeg vil have WWW skal være sjovt og farvestrålende
mens man suger alt det alvorlige indenbords

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-05-08 20:52

Hmmm...

Se eksemplet 'live': http://www.cssboxing.com/temp/iframepop.html

(Jeg har li' været på 'spruthuset' overfor ..og tænke )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-08 21:01

nu virker det i ff med et billede fra DMI men i IE er
det blankt,hvid flade istedet for et billede,sprut er en by i rusland for mig,rør ikke skittet,nå fyraften,vi ses.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-05-08 04:33

iframe

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 02-05-08 11:13

Den er vist ikke længere,spørger i et andet fora.