/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
rensning af lås til ørestikker
Fra : plimgøj
Vist : 4008 gange
90 point
Dato : 01-05-08 16:27

Hvordan renser man bedst låsene til ørestikker...

Er der andre muligheder end brintoverilte? (H2O2)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-05-08 17:02

Jeg plejer at koge dem i sæbevand, og så bruge en gammel tandbørste til at fjerne evt. tilbagesiddende møg.
Kog lidt vand i en gryde og kom sæbe i (opvaskesæbe, vaskepulver), og så sølvtingene i. Lad det koge et øjeblik, fisk sølvet op. Så enkelt er det.
Hvis du har nogle ørestikkere med sten ell.l. i må du ikke koge dem med. Men der kan du bruge tandbørsten, dyp børsten i sæbevandet og børst på sølvdelene.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-05-08 20:19

Et stykke folie med salt og vand i.

Hanne

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 01-05-08 21:39

Hanne: tak for det gode tip, men det er rensing så det ulækre øresnask kan komme af
De skinner fint endnu

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 90 point
Dato : 01-05-08 22:06

Hej plimgøj
Ja det der "snask" er ulækkert

Du vasker dine låse til stikkerne i lunkent vand tilsat opvaskesæbe, fjerner snasket med en lille børste (som du kun bruger til det) -skyller dem i rent vand - lægger dem i en lille skål med almindelig husholdningssprit et par minutter - tørrer dem i et rent viskestykke - så er de rene

Godkendelse af svar
Fra : plimgøj

Dato : 01-05-08 22:26

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-05-08 22:29

Selv tak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-05-08 23:15

Citat
Tak for svaret HelleBirgitte.

Ikke for at blande mig . Meeen var det ikke Troldepige der kom med det svar først ??????????????

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-05-08 23:20

Ikke helt. Jeg anbefalede KOGENDE sæbevand. Så vil man, for det meste, være fri for at bruge børsten.;)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-05-08 23:27

Citat
Ikke for at blande mig . Meeen var det ikke Troldepige der kom med det svar først ??????????????

Mon ikke det var dette
Citat
lægger dem i en lille skål med almindelig husholdningssprit et par minutter - tørrer dem i et rent viskestykke
der adskilte mit svar fra Troldepiges svar

Rigtig god aften til jer alle

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-05-08 23:28

Og spritten kan helt spares.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-05-08 23:29

Citat
Og spritten kan helt spares.

Og bruges til andet formål

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-05-08 23:31

Alt hvad jeg ved om smykker, har jeg lært af en guldsmed.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-05-08 23:57

Det undrer mig lidt piaskov, at du som sygehjælper ikke ved at husholdningssprit 93% kan anvendes til rengøring og desinficering
Men derudover har du ret - ja sprit kan anvendes til meget andet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-05-08 00:15

Citat
Det undrer mig lidt piaskov, at du som sygehjælper ikke ved at husholdningssprit 93% kan anvendes til rengøring og desinficering

Jammen det ved jeg da alt om !!!
I gamle dage var hospitals sprit ikke tilsat stoffer som i dag , og der var der fest og farver på Nørre Hospital om aftenen