/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hjemmelavet sækkestol
Fra : tbh_data
Vist : 3990 gange
100 point
Dato : 01-05-08 10:18

Her er min gamle sækkestol/sengeskjuler: http://www.02c.dk/sofa.JPG

Nu flytter jeg i hus hvor jeg ikke behøver at bruge sengen til sofa.
Jeg skal derfor have tømt min gamle sækkestol, og fundet noget jeg kan fylde de ca. 1000l flamingokugler over i... :)

Har ledt efter en stor Fatboy uden fyld - uden resultat.

Så nu ender det evt. med at symaskinen (og den forbannede undertråd) skal frem igen.
Eller har nogen andre ideer?

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 01-05-08 10:31

hej med dig

hvis du kan sy ???
laver du den da bare selv
så køber du fx. noget bævernylon i stof 2000
http://stof2000.how.dk/stof2000/index.php?menu=ebutik&submenu=sub_butik&searchfield=b%E6vernylon
,,, i butikkerne har de det i alle mulige farver

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 01-05-08 10:53

Bævernylon. Det lyder interessant. Vil tage i Stof2000 og kigge på det i morgen.
Jeg har selv syet http://www.02c.dk/sofa.JPG men det tog en hel læseferie :)

Er dog frisk på en udfordring mere.

Mange tak for dit svar.
Thomas

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 01-05-08 14:52

Du kan også købe mønster stof og lynlåse her, evt få det tilsendt mm i www.stofogstil.dk

Accepteret svar
Fra : MilleT

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-08 22:22

Hejsa,

Der er jo også den mulighed, at du køber noget Marimekko stof og selv syr dig en fatboy. Altså hvis du er til marimekko stof ulempen er dog at det koster 250kr. meteren, men super fint er det jo og du har jo dine krøyerkugler. En fyldt fatboy i marimekko stof koster 2899.- vejl. udsalgspris! Så der er jo en del penge at spare.

Her kan du købe Marimekkostof http://www.kaiku.dk/varekatalog?section=marimekko_tekstiler_og_metervarer De har MEGET forskelligt også andet end de gængse blomster. Der er mange fede.

Men hvor er den da bare fed den du har lavet!

Held og lykke med det!

MilleT

Godkendelse af svar
Fra : tbh_data

Dato : 20-05-08 22:42

Tak for svaret MilleT.

Kommentar
Fra : tbh_data

Dato : 20-05-08 22:46

Hej alle sammen
Mange tak for svarene

MilleT: Mange tak... Kigger lidt på div stoffer derinde.... Fandt flere fede - der så viste sig at være voksduge :)

Tak for rosen til min sofa. Er også meget ked af at den skal lade livet. :)
Men antallet af flamingo kugler bag sengen tyder nu også på at en reperation var tæt på...

Overvejer også at formsy en slags sofa... Det kræver bare, som vist på billedet, en del kanaler. Ellers falder alt fyldet bare ind på midten....

Det kan være jeg ender med at modificere den gamle :)

Endnu engang tak til Jer alle sammen.

Mvh
Thomas