/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hjælpe til tydning
Fra : krizz20
Vist : 681 gange
40 point
Dato : 01-05-08 01:40

en der kan oversætte

AO Vor Frelser

opslag 84 nr.106

Vielse af Johan peter falck og ane marie svendsen

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 40 point
Dato : 01-05-08 08:24

Hej
Dette er mit bud.
Ungkarl Arbejdsmand Johan Peter Falck, 28 aar gammel, Sofiegade 341.
Pigen Ane Marie Svendsen 26 aar gammel, Store Torvegade 381.
Viet 17. september 1854 i Kirken
Forlovere
??? mand S. E. Mordille store Torvegade 387.
??? mand G. E. Selstrup Store Torvegade 381.
Hilsen Jytte der sidder på Falster

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-05-08 09:55

??? mand Georg E. Selstrup Store Torvegade 381. 29 år ugift
Folketælling 1855 Store Torvegade opslag 51 øverst oppe

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-05-08 10:12

Så må derr jo være en Johan Peter Falck født ca 1826, Svend

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 01-05-08 10:25

tak jytte

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 01-05-08 10:37

ja der må man kan ikke finde ham

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 01-05-08 10:52

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Christianshavn Kvarter, Prinsensgade, Frelserens Arbeidshuus 292-293, 7, FT-1840, C9569
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hendrik Chr. Olsen 16 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Peter Chr. Møller 9 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Johan Georg Møller 14 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Hans Peter Schmidt 15 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Dan Gabriel Nielsen 15 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Peter Chr: Falck 12 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Carl Wilhelm Buch 8 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Jacob Magnus Bech 13 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Andreas Ørstrøm 12 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Peter Christian 8 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Peter Jens Petersen 10 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Jørgen Frederik Emanuel Verner 8 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Hans Christian Thorval Jensen 12 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Johannes Valentin Tryde 4 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Ferdinand Poulsen Brandt 8 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Svend Heftig Mortensen 7 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Frederik Christian Meinhardt 9 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Petr Tobias Bøgild 11 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Carl Christian - 7 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Peter Christian - 4 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Johan Gotf. Philip 8 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Christian Jørgensen 15 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Johan Peter Falck 14 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk ForsørgelseJens Chr. Dyhrbye 14 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse
Hans Fred. Lassen 15 Ugift Børn, Indlagt til Interimistisk Forsørgelse

--------------------------------------------------------------------------------
ohan peter falck passer meget godt med han er født 1826

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 01-05-08 10:56

Ham der : Georg Emanuel Selstrup han erHørkræmmer og er 29 år og ugift, Kjøbenhavner.
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 01-05-08 16:07

en der kan hjælpe med tydningen

ANE MARIE SVENDSEN
14 october 1828
Vor Frelser 1826-1834 opslag 293 nr 109

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-05-08 18:09

Svend jeg suntes ikke rigtig at du kan tyde disse skrifter er det rigtig???

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-05-08 18:11

Har så printet dem ud og sidder og kikker på dem under lup

dr.dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-05-08 19:26

Ja doktor, jeg er ikke skrift klog,
men jeg kan et par andre, mere entydige ting...

Søger kun på nettet for sjov og mest om vinteren,Svend

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-05-08 19:34

Svend kik i kirkebøgerne http://www.arkivalieronline.dk/ dem alle sammmen hele DANMARK det er sjovt og svært.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-05-08 19:37

Og tager tid

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-05-08 19:44

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=120836
Alt er flyttet der til

Anuller dette spørgsmål

dr.dem

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 21-06-08 22:06

Tak for svaret jyttemor.