/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel afrunding
Fra : kondivand
Vist : 1455 gange
50 point
Dato : 30-04-08 22:44

Er der nogen der ved hvordan jeg laver et brugerdefineret format, som jeg bagefter via "penslen" kan sprede ud over bestemte celler.

Jeg er interesseret i at afrunde til nærmeste hundrede.

F.eks. skal 149 rundes ned til 100, og 151 op til 200.

Det skal også kunne lade sig gøre på tal med flere cifre. F.eks. skal 49.255 rundes op til 49.300.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-04-08 22:50

Hvad med at kopier, fra din ref. celle og så indsæt speciel, her kan du vælge kun at indsætter formater.
Der er mange valg at vælge imellem
vh Ben

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-04-08 22:51

Kig i Hjælp i Excel under Afrund.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 30-04-08 22:56

Jeg vil helst undgå at sætte formler ind i hver celle.

Jeg vil f.eks. gerne have et ark, hvor jeg har de præcise tal.

Herudover er jeg interesseret i at se, hvordan tallene ser ud, hvis alle cellerne kun vises efter afrunding til nærmeste hundrede.

Hvis jeg bruger formater, så slipper jeg for at indsætte formler i de enkelte celler.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 30-04-08 23:12

Du er jo nød til at have en celle hvor afrundingen foregår og en celle du indtaster værdien i...

Hvis du vil gøre dette "on the fly", er du nød til at lave konverteringen via VBA/macro.

Formlen til afrunding til hele 100 kan se sådan ud
=AFRUND(F23/100;0)*100

vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 30-04-08 23:22

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 01-05-08 00:35

En mere simpel formel til afrunding til hele 100 er =Afrund(F23;-2)