/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
ondt i den ene balle??!!
Fra : klausen32
Vist : 2324 gange
20 point
Dato : 30-04-08 17:48

Kære Kandu'er

Jeg har nu i et stykke tid haft problemer med en trækkende fornæmmelse i den højre balle. Det er en trækkende fornemmelse der grænser til smerter. De er der dog ikke hele tiden, kun når jeg løfter min pung eller når jeg siddende læner mig fremover...

Jeg løber engang imellem, men her er der ingen problemer, det bliver heller ikke værre af motionen.

Nogen der har prøvet det samme, eller har en idé om hvad det kan være??

På forhånd tak!
Klausen

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 30 point
Dato : 30-04-08 17:54

Hej med dig.
Det er med garanti begyndende iskias. Snak med din læge og få noget fys. behandling. Det er det eneste der hjælper. Det vil begynde og trække ned bag i benet og stoppe ved bagsiden af dit knæ. Det gør afsindigt ondt. God bedring

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 30-04-08 18:06

Enig med Pia. Min mand havde det samme og fik nogle gode øvelser hos lægen som virkede.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-04-08 19:07

Det kan meget vel være iskias.
Men, går du med din tegnebog i højre lomme?
Hvis du gør, så prøv at finde et andet sted til tegnebogen.
Det hjalp engang min far, da han havde lignende problemer. Og det er jo nemt at afprøve.

Kommentar
Fra : klausen32

Dato : 30-04-08 19:13

vil lige søge nettet igennem for nogle øvelser...

Og ja, jeg går med min pung i h. baglomme, så det prøver jeg lige at droppe et stykke tid...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-04-08 19:15

>går du med din tegnebog i højre lomme?
Holder du til højre, med dine golfbolde, prøv at holde modsat...

Og gå til Fittness, der har de bl.a. en maskine, hvor man sparker bagud,
prøv den og du vil sikkert få det bedre...

Svend, der genkender nogen af symptomerne

Kommentar
Fra : Den-lille-mand

Dato : 30-04-08 20:29

jeg syntes at du skulle gå til læge

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-04-08 23:32

Det er nogenlunde det samme hvis man lider af diskusprolaps som jeg uheldigvis er i besiddelse af Men få det lige undersøgt af en proof Og går ud fra det er din Pengepung vi snakker om Men du skulle måske fjerne noget af det gamle indhold du har i den ...altså den der i baglommen

Kommentar
Fra : klausen32

Dato : 01-05-08 10:57

Oprindeligt var det faktisk ikke pengepungen

Men jeg sidder jo det af dagen, og med en tyk pengepung i baglommen vil det, på sigt, nok kunne give problemer…

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-05-08 20:09

Citat
Det er nogenlunde det samme hvis man lider af diskusprolaps

Ja symptomerne er noget af det samme , meeeen ikke helt alligevel !!!!
Ved en prolaps strækker smerterne sig helt ned i tæerne alt efter hvilken del af hvivlerne den sidder.
Typisk er det i en arm hvis den sidder højt (fra midten af ryggen og op ) nedefter er det i et af benene og ud i tæerne.
Men ondt gør det

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 02-05-08 16:48

En øvelse, der måske kan hjælpe:

1) stil dig med helt tæt på et bord (spisebord/skrivebord)
2) læg det ene ben på bordet (i halv "lotus"-stilling = halv "skrædderstilling")
3) læn overkroppen ind over det bøjede ben til du mærker et stræk i ballemusklen - øg langsomt strækket og hold det mens du tæller langsomt til 20.
4) gentag øvelsen med det modsatte ben
5) gentag 1)-4) når det føles nødvendigt

Venlig hilsen

Sismo

Godkendelse af svar
Fra : klausen32

Dato : 12-07-08 20:11

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-07-08 20:10

Hej Klausen 32.
Det var så lidt . Hvordan går det ??? Har du været ved lægen. Håber det er bedre og du er sluppet af med bare nogle af smerterne. Ellers god bedring. V.H. Pia