/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Lammekød
Fra : saline2
Vist : 4136 gange
100 point
Dato : 30-04-08 11:53

Hej alle sammen,

Jeg har to spørgsmål:

1- Er der en, der kender en god opskrift på, hvordan man kan lave lammekød. Jeg ved ikke hvorfor lammekødet lugter lidt og hvordan lugten forsvinder. Jeg får nogle gæster fra USA og de elsker at spise lammekød, men jeg kan ikke finde ud at lave lammekød.

2- Er der nogen der kender et godt kulturelt sted ind i byen. Jeg kender selv en del, såsom Lille Havfru, Bakken, Tivoli og forskellige muser.

Håber I kommer med nogle gode ideer.

Kærlig hilsen
Saline

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 30-04-08 12:19

Citat
hvordan man kan lave lammekød

Du anskaffer en vædder og et får. Så ordner de det med at lave lammekødet. Det tager ca. 150 dage fra vædderen har været på fåret + tiden for lammets tilvækst efter det er lemmet..

Skal du selv tilberede lammekødet, så har du et problem

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 30-04-08 12:24

Her ser du alle seværdigheder i København

http://www.google.dk/search?hl=da&q=museer+i+k%C3%B8benhavn&meta=

Og her er alle de opskrifter på tilberedelse af lammekød du kan ønske dig

http://www.dk-kogebogen.dk/info/link-til-os/lam/lam-dele.php

http://www.maduniverset.dk/kategori.php/5/Lam-opskrifter

Rigtig god fornøjelse med både mad og gæster

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 30-04-08 12:24

Sp 2.
"Kakadue bar" Colbjørnsensgade- "Det rene glas" Nørrebrogade - "Postillionen" Istedgade - "De 4 årstider" Gasværksvej. Altsammen gammel og fin københavnerkultur. God fornøjelse..... Husk tandbeskyttere

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 30-04-08 12:26

Erotica museet. Købmagergade 24. Kom og se verdens første dildo

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-04-08 12:36

Men husk nu, at det ikke er gratis at have gæster.

Pas nu på dine penge, du ved jo, at din økonomi løber løbsk for dig i slutningen af måneden

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 30-04-08 12:54

LOOOL

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-08 13:37

Citat
men jeg kan ikke finde ud at lave lammekød
intet er nemmere, køb en lammekølle, Newzealandsk er billig Dansk er godt, gnid køllen med hvidløg og drys lidt salt og så i ovnen et par timer: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=20804 den her ligner min metode, jeg sætter køllen direkte i ovnen uden bruning og resultatet er altid godt, du skal regne med 2 timer på 180 grader for en almindelig mellemstor lammekølle.
Citat
Er der nogen der kender et godt kulturelt sted ind i byen
hvis du mener København så nej, det er 15 år siden jeg sidst var der

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-08 14:22

Lammekød: Jo mere hvidløg og andre krydderier, du kommer på, jo mindre lugter kødet.
Men det er da træls at lave mad, som du ikke selv kan lide... Lam kan dine gæster jo altid få derhjemme...
Hvad med i stedet at lave noget, DU SELV kan lide? Det er da mere spændende at komme på besøg hos nogen, der laver noget andet end man er vant til. Det kunne være en god gryderet, eller noget fad, som fiskelasagne, moussaka eller lasagne.. Og med noget godt brød til... -Det behøver ikke koste så meget, og det kan gøres klar inden gæsterne kommer, så det bare skal i ovnen.

Kultur i København..........................

Ved du hvad? Der kommer du også til at finde ud af, hvad det er, der interesserer DIG og dine gæster? Kultur kan jo både være sådan noget som Christiania og ungdomshuse.. Men det kan også være Operahuset og Statens Museum for Kunst... Tivoli er altid godt... men osse dyrt..

Dyrehavsbakken ("Bakken") er lidt billigere, for der betaler man ikke entre, og man kan have madkurv med hjemmefra. Og så får man set en anden del af Danmark: Den store grønne bøgeskov som er så smuk. Både lige nu, hvor de lysegrønne blade er ved at folde sig ud, og de hvide anemoner dækker skovbunden. Men også hele sommeren står bøgen frisk og skyggefuld, --lige til farverne skifter i løbet af efteråret.. --Der er ikke meget, der er mere dansk end en bøgeskov..

Hvornår venter du gæster? Og hvor mange gæster, og hvor længe?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-04-08 15:41

Min kone plejer at snitte i overfladen og spække den med hvidløg.

Kommentar
Fra : saline2

Dato : 30-04-08 15:48

Tak for mange af jer, der havde lyst til at komme med et par gode råd.

Kære Birgitta,

Du har ret og jeg har også tænke mig at lave noget, som jeg er god til og smager også godt.

Men det irriterer mig så meget at jeg gerne vil spise lammekød, men det lugter så meget.

Det er faktisk dyrt at have gæster, men da jeg arbejder som sygeplejesker, så har jeg taget ekstra vagt for at tjene lidt ekstra i denne måned.

Heldigvis er der ikke så mange mennekser. Det er min bedste veninde og hendes mand. De bliver her i Danmark for fem dage.

I ønskes en god dag.

Kærlig hilsen
Saline

Godkendelse af svar
Fra : saline2

Dato : 30-04-08 15:48

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 30-04-08 16:35

Citat
men da jeg arbejder som sygeplejesker

Øhhh gider du fortælle hvor?? Det er mere, så man kan undgå indlæggelse der

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-04-08 20:51

Tak for accepten af mit svar, og rigtig god fornøjelse med dine gæster .