/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Nero 7
Fra : refi
Vist : 718 gange
120 point
Dato : 30-04-08 07:58

Nogen der kender noget til at Nero skulle køre med noget "chatprogram".....

Jeg får ved enhver nystart/opstart/genstart et vindue på min komputer der melder om opstartfejl på et et chatprogram som angiveligt skulle stamme fra Nero (hedder noget med N irc ) - Nero loge og det hele....

Den skriver (på et wordlignende dokument) at programmet ikke kunne starte pga. fejl i registrering.

Vinduet kan jeg blot lukke - så ser/hører jeg ikke mere til det før næste genstart....

Min Nero virker upåklageligt og jeg kan ikke finde nogen steder hvor der omtales noget "chat" der skulle starte op med komputeren...

Kan heller ikke finde noget i processer der starter op med komputeren...

Nero kører som sagt upåklageligt - var tidligere installeret på XP men nu på Vista - og det er først der problemet er kommet....

Det virker uskadeligt men irriterende....

Gode ideer... ????

Kommentar
Fra : iah

Dato : 30-04-08 08:12

Underligt, det omtalte problem har aldrig været her.
Har du prøvet at afinstallere Nero og installere den igen?
Der kan jo være noget svavs der blander sig...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-08 08:21

Ja det kan da være noget "snavs" - men hvorfor skulle det lige komme sammen med installation af NERO.....

Og det er IKKE nogen fuskerversion....

Købt og betalt på CD og KUN på en maskine (bare til orientering...)

Som sagt var det IKKE på XPeren men opstod efter installation på Vista.....

Efter installation kørte det nogen opdateringer og det sikkert der der er sket noget....

Men jeg mindes ikke at have "hakket" af ved noget chatprogram eller at Nero overhovedet bruger noget sådant....

Forsøger da lige med en NY installation....

Kommentar
Fra : iah

Dato : 30-04-08 08:26

Citat
det er IKKE nogen fuskerversion

Tak skæbne!
Den mulighed havde jeg nu overhovedet ikke tænkt på - så undskyld jeg ytrede mig!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-08 08:31

Det var bare for at sikre mig mod den mulighed.....

Så du behøver skam ikke undskylde.....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 120 point
Dato : 30-04-08 09:14

Jeg har set noget lignende, men har ikke fod på hvad det var.

Nero fulgte med en fin ny brænder.
Splinter ny Nero 7 Nero Essentials (Windows Vista ready)
installeret på flere harddiske da brænderen sidder i samme computer.

Nero indeholder:
Express
Showtime
Vision 4
Record 2
inCD 5

Jeg registrerer som regel ikke mine programmer, for at blive fri for deres reklamer.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-04-08 10:05
Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 30-04-08 15:50

Jeg ved ikke hvor du har det fra, muligt det findes i Nero. Men irc er en slags walkie talkie måde at kommunikere på over internettet.

Prøv at læse dette:

http://www.troldepus.dk/irc.html

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-08 16:11

Essentials versionen af Nero 7 får man altid i nakken, i diverse PC forretninger.
Den rigtige heder Primium, til efternavn.

Men hvorfor ligge og rode med en gammel version, når Nero 8 er på gaden, kom nu Refi og
Eyvind, jeg mangler bare en Key Generator så kører den

Noget andet, kig på Ashampo Burning Studio, den er gratis, den kan jeg godt lide, den har lige
brændt en 7,5GB DL (Double Layer) for mig, rigtig godt.
Der er også andre ting jeg kan anbefale, og de er rigtig gode, men det bliver en anden gang

Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-08 16:25

Keld - jeg har ikke nogen key-generator til Nero 8 (jeg har kun Nero 7 > den nye)
Den fik jeg i nakken da jeg købte en Liteon brænder dual-layer og skrivning direkte på CD...............når jeg ikke gider bruge min nye Canon til at printer et flot cover.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-08 21:43

Her er et billede af det der popper op

http://peecee.dk/upload/view/111872

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-08 21:44

PS - det er Nero 7 Ultra....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-08 21:49

Det er da vist inde i registreringsdatabasen den ikke kan få lov.
Prøv at køre den som administrator.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-08 21:58

NEJ....

Den skal sgu ikke have lov til noget netværks gøgl - den skal væk - skal den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-08 21:58

Men jeg kan slet ikke se formålet med den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-08 12:51

Havde nær glemt det....

Installerede nyere version efter sletning af den gamle (og rensning)

Nu er den væk

Så muligt det er noget der er kommet sammen med en købt komputer.....

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 31-05-08 12:52

Tak for svaret Eyvind.