/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Årets brugtbil - kommentarer
Fra : hjulmand81
Vist : 565 gange
50 point
Dato : 30-04-08 04:34

Ved ikke om det er en gammel nyhed, men så at årets brugt-bil er blevet kåret til at være en Mondeo fra 2004 - da udbudet bl.a skulle give en fornuftig pris.
I hælene var Hyundai Getz 2004 - da der skulle være meget få fejl på denne...

Men er I enige? Kan måske sige ok for Mondeoen på trods af de problemer der før har været med modellen (er nok luget ud i 2004 udgaven) Men Getz - den ved jeg ikke rigtig med...

Havde nu også regnet med at se Ford Fusion i opløbet, men måske brugt prisen stadig er for høj til at være med i feltet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-08 07:25

Jeg giver IKKE 5 flade ører for den slags undersøgelser....

Var der kun 1 bil der var den rigtige.....
Var der kun 1 komputer der var den rigtige....
Var der kun 1 cykel der var den rigtige....
Var der kun 1 TV der var det rigtige.....
Var der kun 1......

osv....

Ja så kunne alle andre jo dreje nøglen om....

Men det gør de ikke for så simpelt er det ikke...

Muligt det er/var den mest populære
Muligt det er det eneste rigtige for en masse mennesker...

Men vi er ALLE forskellige og har forskellige behov, forskellig måde at køre på, forskellige bopæle osv osv...

Derfor kan der ALDRIG gives et entydigt svar på den slags....

Hvad der er det rigtige for hovedparten behøver IKKE være det rigtige for dig...

Det er og bliver den enkeltes behov og glæde ved det købte der bestemmer.

Nå - det faldt nok ikke i god jord...

Kommentar
Fra : hjulmand81

Dato : 30-04-08 07:37

Refi - ved nu ikke om jeg skal ud at købe en anden bil... undrede mig mere over at i hvert fald Getz er med i feltet, men ok kan da være de har fået styr på nogen af problemerne de kære koreanere...

Mondeoen har jo også haft sine børnesygdomme...
Så der er ikke noget der ikke falder i god eller dårlig jord her!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-04-08 09:00

Citat
da udbudet bl.a skulle give en fornuftig pris

Nu er en fornuftig pris jo ikke alt......sådan noget som vedligeholdelsesudgifter og forventede fejl på bilerne tæller jo også med.

Hvis man kigger på den fejloptælling som Applus bilsyn har foretaget på mange tusinde brugte biler, når de er blevet synet, er Ford fusion den der klarer sig bedst, med færrest fejl på 4 år gamle biler.....(altså ikke bare fejl som en sprunget lygtepære o.s.v., men mere "alvorlige2 fejl)

Der er fundet i gennemsnit 15, 7 fejl pr 100 synede Ford Fusion.

Ford Mondeo 26,6 fejl/100 biler

Huyndai Getz 29,8 fejl/100 biler.

4 år gamle biler, som man ikke bør købe, hvis man bekymrer sig lidt om fejl og reparationsomkostninger, ja det er Renault Laguna, Citroen saxo , Kia Rio, VW Sharan, Citroen C3, Kia carens, Kia Carnival, Renault Kangoo Citroen Xsara

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-04-08 15:35

Går fuldstændig ind for refi`s replik.
Citat
Jeg giver IKKE 5 flade ører for den slags undersøgelser....

Jeg har selv gjort en del i at læse bil statistiker over fejl på biler.Det er jeg forlængst holdt op med.Man bliver bare forvirret på en højere plan.Prøv bare at læse Norske,Svenske,Tyske og måske Engelske.De lander mange gange med vidt forskellige resultater.Jeg tænker sommetider på,om
motor journalister,bliver "smurt" fra bilfabrikkerne.Der er nok "penge i skittet".

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 30-04-08 17:00

Jeg har læst et sted, at man ved afgørelsen liiige valgte at se bort fra det faktum, at Forden ruster. Og det synes jeg da nok er et temmelig stort minus ved en bil. Også selv om prisen er derefter. Jeg vil hellere betale mere og så få en bil med mindre rust.

Mener heller ikke at FDM bakkede op om afgørelsen.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 50 point
Dato : 30-04-08 18:28

Jeg tror heller ikke på statistikker. Stort set alle har himlet op om min kones halvgamle Suzuki Alto.
Nej, den byder ikke på voldsomt meget udstyr, men den er billig i drift og kører sine 20 km / literen og er afgjort ikke den, der optager mest tid på værkstedet.
Vist har Ford da sine fejl, men de er altid til, at fremskaffe reservedele til, - og jeg synes ikke de er specielt dyre med deres originaldele. Og ellers findes der jo et rigt udbud af uoriginale dele.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-04-08 19:11

Både Ford og Huyndai,er gode og solide biler.Jeg turde sagtens købe en af dem.
(Bare pokkers jeg er så Opel gal)
Jeg tror ikke der er det store forskel på kvaliteten idag.Det forbyder den stærke konkurrence.
Selv har jeg kørt i Opel siden 1983.Uden at vide hvor ringe de er.
Nej,det der betyder noger,er hvordan de bliver plejet.
Det har jeg,synes jeg selv,et par glimrende eksempler på: En af mine naboer kører stadig på job i hans gamle Zastawa,(Håber det er stavet korrekt) en gammel jugoslav.Vistnok en halvbror til Fiat 127. Een i nabobyen samler på Lada.Har 2 styk,der ser ud som fabriksnye.SSååeee......
Snakker vi om rust,er der vel ingen,her de senere år,der har haft større problemer end luxusmærket Mercedes Benz.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : hjulmand81

Dato : 01-05-08 01:55

Tak for svaret Cortina01.