/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Opskrift på Super Karla sjal
Fra : Scorpenge
Vist : 2784 gange
50 point
Dato : 29-04-08 22:26

Jeg er meget interesseret i opskriften på Super Karla sjal, og hvis der er nogen der har en opskrift på en lille strikket julemus.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-08 22:34

Jeg kender kun musikken med rullestenene

Kommentar
Fra : nira

Dato : 29-04-08 23:50

På Biblioteket kan du låne Karen Noe's bog "14 Sjaler", der finder du opskriften på sjalet Super Karla.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-04-08 07:57
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-08 09:18

Her er opskriften på en julemus, men desværre uden billede

Krop:
Slå 18 m op på strømpepinde og strik rundt i glat, idet der tages 1m ud i hver anden m på hver anden omg. til der er 90 m . Strik 24 omgange. Strik derefter 2m sammen i beg af hver pind på hver anden omg. til du har 3 m. Bryd garnet og træk det gennem m.
Hånd/arm:
Slå 18 m op på strømpep strik 9 omg glat til hånd. På næste omg tages ind til 12 m. strik 25 omg. luk af.
Hale:
Slå 4 m op på strømpep og strik 40 cm hestetømme.
Nissehuen.
Slå med rødt garn 48 m op på strømpep. og strik 12 omg. strik huller til ørene således: strik 5m luk 5 m strik 15 m luk 5 m af strik omg. færdig. På næste omgang slås 5 nye m op over det aflukkede. Strik 15 omgange. luk af. træk en tråd gennem den omgang hvor der er taget ind, og stram til, således at huen får en "tut".

ørene klippes i filt. Jeg har strikket ørene til min, men har ikke skrevet ned hvordan jeg gjorde. Så her må improviseres.

Stop musen med pladevat og sy øjne, knurhår, tænder, arme hue og øre på. Er det en dame så giv hende evt et forklæde således: Klip et stk. stof på 6x12 cm (selve forklædet) og 1 stk. på 1x45 cm. (bindebånd og linning) sik-sak trevlekanterne. Sy bindebånd/linning på forklædet som rynkes lidt til.

Musseunge:
Slå 24 m op på strømpep. og strik 6 omg glat. strik derefter 2m sammen i beg af hver p på hver anden omg til du har 3 m. bryd garnet og træk det gennem m. Ungens øre er også lavet af filt.
herfra http://www.123hjemmeside.dk/strikkemutter/35732

Det sjal kender jeg ikke, men det absolut nemmeste sjal strikkes således:

rundpind nr 8, halvtykt garn, strik ret frem og tilbage på rundpinden, og tag en maske ud i begyndelsen af hver pind..... nemmere kan det ikke blive