|
|
Der må jo være en forskruning eller slange der er utæt på sugesiden, eller nærmere mellem filteret og tanken.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 29-04-08 23:04 |
|
Glem utæthed
Hvis motoren ikke får brændstof nok fordi der er luft i, vil det ikke være sådan, at den bare går "død" når den skal arbejde.
Så vil bilen derimod sætte ud, evt. gå i stå, nøjagtig som hvis filteret stoppede til.
det er helt normalt, at du kan se nogen luftbobler der "vandrer" i slangen.
Citat Og når bilen skal bestille noget er det som om at motoren 'holder igen' og sommetider sagtner farten |
Der er mange der har haft de problemer med den Passat, mh.t. at den ikke vil arbejde i høje gear/omdrejninger.
Min søn har haft en af dem, og det var en "død cigar", nøjagtig som du beskriver der, indtil han kørte til et specialværksted for diesel/pumpe-systemer. og der fik han den melding, at mange af de modeller er blevet nedjusteret i både turbo og pumpe, fordi de simpelthen ikke kan holde til at yde så meget, da de så som regel begynder at bruge motorolie ad H..... til.
Det passede også bilen kom til at arbejde.....men brugte for meget olie.
En anden mulighed er, at det er overtryksventilen på turboen der ikke virker som den skal, hvis den åbner for tidligt, mister motoren effekt fordi turboen så slår fra......
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 29-04-08 23:35 |
|
Citat Der kan ikke være luftbobler uden det er luft og sådan opfører utæthed sig |
Jeg tror aldrig jeg har oplevet, at der ikke kan ses luftbobler i brændstofslangen på nogen af alle de dieselbiler jeg har haft.......
Hvis luften kom ind gennem pumpesystemet, ville bilen sætte ud og i grelle tilfælde gå i stå som lige efter den var kørt tør for diesel og skulle startes op igen....fordi der var luft......det ville ikke bevirke jævn motorgang uden startproblemer og bare med effekttab ved høj ydelse fra motoren
Sæt en sort slange på, så kan boblerne ikke ses, for de er ikke noget problem og de har ingen betydning
| |
|
Når brændstoffilter på lastbiler stopper til mistes motorkræften og de vil ikke tage omdrjninger.
Det føleles som om man køre op ad en bakke der bliver mere og mere stejl...
Hvor filteret er op din bil ved jeg ikke - men på lastbiler er det oftest en glasklokke tæt på pumpen, hvor man kan kigge direkte ind på filternettet.
Jeg har ikke styr på om der er udluftningspumpe på din bil, eller om den kan klare udluftningen selv.
På lastiler er der en pumpe så man kan få luften ud inden man starter.... Hvis man ikke gør det kan man ikke få liv i dyret. Det vil være godt at du sætte dig ind i disse forhold inden du lukker brændstoftilførslen op.
vh Ben
| |
|
På en del Lastbiler kan man nu godt se små bobler der pisker rundt i glasset...
Hvorfor de kommer og ikke kommer videre ved jer ikke, men de ses ofte.
Lastbiler lever udemærket på disse bobler, så helt ukendt er det nu ikke.
Om en bil stopper ved stoppet fileter, handler om graden af tilstoppethed....
Man kan udtale sig om mangt og meget for 115 point....
vh ben
| |
|
Og lige med hensyn til utætheder og der stor forskel på Vakum og normaltryk...
Den pumpe der skaber stort tryk til dine indsprøjtnings dysser og også stor effekt på suge siden.
Men da brændstof gerne skal flyde uhindret fra tank til pumpe, skal der være en tilstopning før den suger luft igennem dårlige samlinger eller deffekte slanger.
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 30-04-08 11:26 |
| | |
| Kommentar Fra : Caam2 |
Dato : 30-04-08 14:04 |
|
Her er løsningen på problemet...
Har selv haft nøjagtig det samme problem...
http://www.kandu.dk/Spg78721.aspx
Turbo skal justeres og det hele er okay igen...
Det med luften har intet med problemet at gøre...
Turbotryk justeres og alt iorden...
| |
|
Caam2 - det lyder meget rigtigt, havde ikke set at det var en Diesel med turbo.
Dette kan meget vel tænkes at være problemet.
Vh Ben
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|