/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Garmin - "chip" og ledning
Fra : lokemis
Vist : 563 gange
105 point
Dato : 29-04-08 20:42

Jeg har en Nüvi 660. Ønsker at indlægge f.eks. campingpladser, da Nuvi jo kun har hoteller præ-installeret.

1. Hvilket SD?-kort? ("chip" skal jeg have og hvor køber man det?

2. Hvordan med ledning fra pc (efter indlæsning af campingpladser) og til Garmin'en?
Jeg forestiller mig et USB-stik i den ene ende til pc'en og et mindre i den anden ende af
ledningen, som skal passe ind i Garmins lille "indgangshul".

Hvor køber man et sådant.?

Kommentar
Fra : TechnoMulen

Dato : 29-04-08 21:05

usb til mini usb kan købes i næsten alle størrere forretninger ellers gå ind i en computer forretning de kan helt sikkert hjælpe dig : )

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-04-08 21:13

Jeg bruger selv et Kingston 2 GB SD kort og kan købes bl.a. her http://www.easy-pix.eu/sd-kort-c-7_8.html og i de fleste mobil-, foto-, og PC- forretninger.

Det kabel du efterlyser følger da med til Nüvi 660 - så det må du ha' et sted.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-04-08 21:42

Hvor mange campingpladser har du POI på?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-08 00:06

Det ville være en smart ide hvis du læste brugsanvisningen og pakkede kassen med din garmin ud.
Læg evt cd en i computeren og læs den udvidede brugsanvisning. Så får du svar på alt.
Hvis du ikke har de dele er den stjålet, og vi gider ikke hjælpe dig.

Kommentar
Fra : lokemis

Dato : 30-04-08 20:34

Til TechnoMulen og bentjuul: Tak for tips - god hjælp

Til Bille1948: Har ingen POI s endnu - en kammerat vil hjælpe mig - det er noget med en hollandsk hj.side, hvor man lægger POIs ind i excel og overfører dem derfra til Garmin - ellers er www.campinginfo.dk fyldt med pladser.

Til transor Jeg synes, du ikke er særlig venlig - faktisk insinuerende -jeg købte i juli 2007 min Garmin på nettet efter konsultation hos pricerunner - sælger var et firma i Portugal, og jeg mener ikke, der var hverken CD-om eller kabel i æsken - det var måske min fejl, men hvordan skal man vide, hvad der skal medfølge, når man blot får en faktura indlagt i pakken .

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 30-04-08 21:21

Hej
Gå Ind på www.gratispoi.dk og opret dig som bruger, der findes vejledning til hvordan og hvilke programmer der skal bruges til Garmin , det er ret nemt at lægge poi ind på garmin, der findes mange muligheder med flere hundrede campingpladser..

Held og lykke..
Niss

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-04-08 21:45

Med hensyn til tilslutning til din computer, så gøres det via dette kabel http://www.garmin.dk/products/description/5/12612 og XP finder selv din Garmin, så du behøver ingen CD. Den eneste CD der fulgte med min, var brugervejledningen i pdf format.

Så vil det være en god ide at registrere den hos Garmin, idet du så får mulighed for at få den seneste kortopdatering tilsendt på en CD og det er ganske gratis. Jeg har selv lige bestilt den.

I den kasse du fik den i, er der en orange/gul seddel der indeholder serialnummer og en kode. Det skal du bruge hvis du vil registrere den og have kortopdateringen.

Hvis du har brug for pdf filen med den danske manual så send mig en personlig meddelelse med din email - så sender jeg den til dig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-08 23:41

Med i æsken med en NÜvi 660 skal være en dugekop med cigartænderledning og modtager for TMC trafikmeldinger. Den del er vigtig for at få det fulde udbytte. Der er også abonnement for tmc i England og 3 måneders prøveabonnement for Frankrig. Resten af europa er gratis.
Der er også trykt manual og kabel for forbindelse med computer, samt cdrom med udvidet manual.

Hvis al det ikke var i en original æske er det tyvekoster du har købt.
Det er ikke mindre kriminelt af at foregå via nettet og Portugal.

Man skal altid ved nethandel og via den blå avis og lignende steder være på vagt.

Jeg afstår konsekvent fra at handle med nogen, hvor der ikke er en regulær postadresse på et firma ellerperson, som også kan slås op i en regulær adressefortegnelse.

Der er masser af den slags handelssteder, som lugter langt væk.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-05-08 08:40

- jeg har også købt min 670'er via "Unbeliveable" i Portugal, et yderst professionelt firma og jeg sparede 3.000. Alt tilbehør fulgte med og i manualen kan du se hvad det omfatter:

https://buy.garmin.com/shop/store/manual.jsp?product=010-00540-00&cID=134&pID=400

- DK er nummer 7 på listen...