/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
DRM
Fra : hannibals
Vist : 690 gange
300 point
Dato : 29-04-08 20:22

Hvad er DRM beskyttelse for noget ???
JEG HAR PLAY .er det noget Jeg skal undgå ????

Hannibal

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-04-08 20:26
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-04-08 20:29

Som du ser er der meget at vælge på, lidt mere info fra dig.
I hvilket sammenhæng taler du om DRM?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-04-08 20:46

Jeg tror nu, at det har noget med musik/film at gøre

http://www.google.dk/search?hl=da&q=drm+beskyttelse&meta=

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 310 point
Dato : 29-04-08 21:09

DRM er en beskyttelse f.eks. TDC-Musik har på deres KØBE musik.

PLAY køber du ikke, men kan have det liggende gratis på din PC, og ingen andre steder.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-04-08 21:12
Kommentar
Fra : peque

Dato : 29-04-08 21:34

Problemet med DRM er - at det ikke er et format der er understøttet af alle systemer. Faktisk er det kun Winblows der kan afspille dette uden tweaks. Irreterende på flere punkter - men tja det er et alternativ til sikring imod piratkopiering. Men absolut et alternativ. hmmmm

Nu er jeg selv musiker og indspiller min egen musik og medlem af KODA - Hver gang de numre bliver hentet fra TDC - hvad med mine rettigheder på mit eget musik igennem KODA ???? der er jo indgået en aftale - ja men er det ikke plat at jeg ikke selv kan afspille de numre på Linux - som er indspillet, redigeret og finpudset på Linux.
desværre har pladeselskaberne ikke selv mulighed for at bestemme dette - men enormt irreterende at jeg bliver tvunget til at bruge andre OS systemer til dette.

DRM - er en sikkerhed der ligges ind i numrene og beskytter imod kopiering. Derfor er det også at man ikke umiddelbart kan kopiere nummeret over til en anden maskine - som så skal afspille dette. i bund og grund.
Så længe du holder dig til Windows - så er der ikke så meget at tage hensyn til

P

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-04-08 22:59

Jeg vil tillade mig at prøve noget her: At gengive en anden brugeres indlæg, og så man kan undgå www.kinagrill.dk

Citat
DRM - er en sikkerhed der ligges ind i numrene og beskytter imod kopiering. Derfor er det også at man ikke umiddelbart kan kopiere nummeret over til en anden maskine - som så skal afspille dette. i bund og grund.
Så længe du holder dig til Windows - så er der ikke så meget at tage hensyn til

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-04-08 05:10

# taliskoko
Det er dælme også noget generelt underligt at skulle forklare-
Hovedsagen er nok mest det er en mulighed for sikring imod piratkopiering, absolut ikke den bedste eller den rigtige løsning, men ja det er da et skridt på vejen.
Men det er jo ikk værre end at lave en googlesøgning på DRM og der vælter programmer op - der kan fjerne dette:
Nytter bare ikke når det hele kun er windows programmer

Godkendelse af svar
Fra : hannibals

Dato : 01-05-08 01:50

Tak for svaret taliskoko. MVH Hannibal

Kommentar
Fra : dolli

Dato : 06-05-08 21:10

findes der et program der kan knække kodningen som TDC play benytter