/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
For gammelt gavekort
Fra : plimgøj
Vist : 769 gange
100 point
Dato : 29-04-08 17:52

Jeg fik i december et gavekort til noget massage. I dag opdagede jeg at der i bunden af kortet stod, at det kun var gyldigt i to måneder.

Er det tilladt?

Jeg har nu bestilt tid, og håber at jeg kan fortælle til centret, at de SKAL tage imod gavekortet, hvis der er noget brok ved betalingen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 29-04-08 17:59

Forældelsesfrist på gavekort og tilgodebeviser

I mange forretninger er det almindeligt at udstede gavekort og tilgodebeviser.

Hvis du modtager sådan et, skal du være opmærksom på om det er dateret korrekt, men også tjekke om der er fastsat en udløbsdato. Du har som udgangspunkt krav på at kunne benytte et gavekort og tilgodebevis i 3 år fra udstedelsesdatoen.

Dette gælder i følge bestemmelserne i forældelsesloven fra 2007. Gavekort og tilgodebeviser forældes som hovedregel først efter 3 år, og Forbrugerklagenævnet fastslog dette ved en afgørelse i Juridisk Årbog 2001, s. 160, hvor en tidsbegrænsning på et år på et tilgodebevis blev tilsidesat som urimeligt efter aftaleloven. Men vi anbefaler, at du bruger dit gavekort eller tilgodebevis så snart du kan, for ikke at risikere, at forretningen går konkurs inden beviset udløber.

resten kan du læse om her http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad007/

Godkendelse af svar
Fra : plimgøj

Dato : 29-04-08 22:51

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-08 09:05

Selv tak