/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
!!Nordsted = Posivitet!!
Fra : Sunowich
Vist : 694 gange
500 point
Dato : 29-04-08 16:50

Hejsa og værsgo for din altid opmuntrende måde at være på

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-08 16:50

Og ja sådan skal det staves i dag

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 29-04-08 17:05

ligesom "initiv"....

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 29-04-08 18:03

Mange tak, min familie syntes vist ikke jeg er særlig positiv idag, jeg forsøger et rygestop.... jeg skrev bevidst forsøger, så har jeg ikke lovet mig selv for meget

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-08 21:29

Ikke noget med forsøg du Det skal jo virke Tænk på hvor meget shopping der ligger forude for alle de kr du sparer på luftforureningen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-04-08 21:35

Du kan godt Nordsted...har du prøvet før, er det meget nemmere dennne gang
Eyvind og jeg kunne godt.. men jeg har også prøvet en 3-4 gange..denne gang lykkedes det så..har ikke røget i 4½ år nu!!
Og har ALDRIG lyst til at ryge..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-08 21:38

Hold ud NorthState
Om 3 år har du ikke så stor en trang mere.
Nu lugter det forfærdeligt.
Mit tøj stinker, når jeg har været for tæt på damemennesker.............som ryger.

Ud i det grønne, når tangen melder sig.
Lav om på din computerplads.
Foretag dig noget andet, når trangen melder sig.
Gå ikke i gang med en masse surrogater som tyggegummi / plaster / slik
Man kan godt gnaske gulerødder sammen med en computer.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-08 21:46

Ja jeg er jo osse holdt op d 12 dec 07 og allerede 14 dage efter ku jeg gå på strøget og lugte mig frem til ikke rygere Og hvis du som jeg vil have nogle år mere (Måske) sammen med børn børnebørn så er der ingen anden vej frem. Så for nyligt i Tva at der er skrevet en ny bog som virkelig kan hjælpe Min Københavner søster der har røget Cecil i 30 år og prince et antal år mere har været i sønderjylland hos en akkupunktør og ikke røget en smøg siden hendes datter ligeså¨sååååe fat mod

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-08 21:49

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-04-08 21:51

Citat
Man kan godt gnaske gulerødder sammen med en computer

Min computer kan ikke lide gulerødder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-08 21:53

karenD >
Citat
Min computer kan ikke lide gulerødder

Hvem får du så til at skrive.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-04-08 21:56

Kvikt, Eyvind, meget kvikt!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-04-08 22:19

De sparede penge kommer garanteret til at gå til tøj i størrelse xxxl

Jow jeg har købt plaster og hver gang trangen til røg kommer over mig, er jeg ude og gå tur, det ender vel med jeg får kondi - det ville ikke være så dårligt -

Og så behøver jeg ikke ændre på min computerplads, for jeg har kun røget udenfor de sidste 20 år, så egentlig ville det være bedre at stoppe med røgen da det var frostvejr, men nu skal det være

Og nej, det med gulerødder vil ikke være til at holde ud, alle mine dyr vil begynde at tigge pive og hyle omkring mig,

Tak for opbakningen, nu vil jeg smække benene op i sofan, de trænger til et velfortjent hvil

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-04-08 23:26

Ja, om du så tager lidt på er det skam det hele værd...
Held og meget lykke med dit valg

Kommentar
Fra : saline2

Dato : 30-04-08 12:19

Hej
Jeg synes Nordsted er meget god til at give kommenaterer. Desuden er hun altid venlig og rar, når han skriver til folk.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-08 12:29

Tak for de pæne kommentarer.

Jeg har fadme rygrad som en regnorm, jeg har røget en smøg idag, og den smagte af dårlig samvittighed, nu må jeg altså tage mig sammen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-04-08 16:39

Op på hesten igen...du har al min opbakning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-08 16:53

NorthState - du skal ikke holde op med at ryge, når du ikke er parat.
Vent hellere til produktionen er flyttet over til skinhellige Amerika.
Der ovre bliver det nemmere at tilføre lidt flere afhængighedsstoffer.
(ej narko som jo er forbudt.............men noget der ligner)
Du vil stå ned ved kiosken tidlig mandag morgen, og trippe indtil de åbner så du kan købe lidt mere afhængighedsstof.

Ej hellig - for her er det tilladt for vores gæster at ryge. Og jeg prædiker ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-08 22:15

Tak for jeres opbakning, jeg må altså tage mig sammen, jeg er nok ikke motiveret nok, men det dur altså ikke at blive ved med at ryge. Jeg har faktisk i mange år haft dårlig samvittighed over at jeg ryger, men jeg har jo aldig skadet nogle ved at ryge, når jeg kun har gjort det udenfor, men altså jeg har heller ikke lyst til at have den dårlige samvittighed altid (altså kun overfor mig selv)

Nu har jeg købt de møjhamrende dyre plastre (de koster mig mere end at ryge pr dag), og de skal bruges, jeg er jo lidt økonomisk.

Det er kun 2. gang jeg forsøger et rygestop, første gang var for over 20 år siden, så jeg håber du har ret sus??

Det er sværest om morgenen, men jeg kan jo ikke sove hele dagen. Jeg tænker ikke på røg når jeg går, men der er jo grænser for hvor meget jeg kan rende rundt, når jeg så er hjemme og trangen kommer over mig, spiser jeg en appelsin - mon det er derfor man kan få appelsinhud??

Nå men jeg er dumpet i to gange idag, men det kan jo være det bliver bedre i morgen?? Men kors hvor er det svært

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-08 22:21

Der sker ikke så meget ved at dumpe i, bare prøv igen. Det varer ikke så længe, før det er den dårlige smag og ikke din samvittig der afholder dig fra at ryge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-04-08 22:32

Jeg håber og ønsker du har ret Eyvind, jeg er bare så irriteret på mig selv, at jeg kan være sådan et skvat, men tænker at når jeg føler sådan, så er der stadig håb

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-04-08 23:16

Du kan godt!!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-08 00:08

Det er ligesom dig der bestemmer og husk det jeg sagde om den der bog Den sku være god

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-08 09:31

OK - et lille væddemål.

Jeg holder 500 point på. at Nordsted1 ikke kan holde op med at ryge.
Hvem tør holde imod.
Du skyder 500 point ind i puljen og vinderne deler puljen.
Nordsted1 må ikke vædde.

Hvor lang tid skal Nordsted1 være røgfri.????????????

Hun holder ikke:
Eyvind - 500

Hun holder:

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-08 23:09

Jeg kan faktisk godt li at du provokerer mig Eyvind, det er nok det der skal til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-08 23:25

Der stod 8 kartoner smøger på hylden da jeg holdt op. (lige hjemkommet fra ferie)
Jeg blev lige lidt syg og inde på hospitalet gav jeg min ligter og en pakke smøger til min kone og sagde at nu holdt jeg op med at ryge.........................
Ja ja sagde hun. Og du kan godt forære / sælge de stænger på hylden.
Ja lad os nu se sagde hun....................men solgte dem først efter nogle måneder.

Når mine nabor kom på besøg, ville de ikke rigtig ryge når nu jeg var holdt op.
Men jeg tvang dem til at ryge videre, og vi kunne stadig hygge med en pils.

Jeg er nu hensynsfuld ikke ryger, og prædiker ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-08 23:30

JEg syntes jeg tænker mindre og mindre over det, men jeg ryger altså alt i alt tre om dagen, men vil fortsætte med at trappe ned, for når nu det går bedre så må det kunne lykkedes, men det sværeste er altså når jeg har spist, eller fået et glas vin, så vinen er skiftet ud med vand.

Jeg kan allerede mærke at det går bedre med kondien, så jeg er på rette vej ---- og den følger jeg--- det er nok forkert at jeg ikke stopper 100% på en gang, men jeg gider ikke være så skuffet over mig selv, men håber det bliver bedre og bedre , altså med at tænke over det, for så kan det vel også lykkedes på den måde??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-08 23:30

Det er forøvrigt flot gjort af dig Eyvind, hatten af for dig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-08 10:26

Du kan godt tage hatten på igen - for det var en blodprop i først den ene lunge og så den anden et ½ år efter................................... så det har mest været angst, for ikke at kunne rejse alle pengene op.
Så det gør vi nu.

Ps. Det er jo din metode som du kan bruge, der vil være bedst for dig.
En lille advarsel.............ikke for mange surrogater til erstatning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-08 11:05

Ja det er godt gjort, at man skal have så alvorlige advarsler for at stoppe. Men jeg æælsker faktisk at ryge, men ikke at kunne gå en rask tur uden at skulle stoppe for at trække vejret, er for langt ude.

Jeg ved ikke hvilken metode der er bedst for mig, måske trækker jeg bare pinen i langdrag, men når jeg nu tænker mindre og mindre på røg, må det vel være fremgang??

Af hjælpemidler bruger jeg plaster, lange gåture og æder appelsiner i lange baner, jeg vil jo helst heller ikke tage for meget på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-08 11:11

Du vil alligevel tage lidt på - for din krop vil ændre sig lidt.
Men hellere en dame med lidt "reserver" end et damplokomotiv der er ved at gå i stå.

Men pas på ikke at få denne lidelse:
Den skrækkelige "Bulimidement"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-08 11:11

s

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-05-08 11:28

Den lidelse kender jeg alt for godt, den nægter jeg at have igen ikke at jeg har haft den i alvorlig grad, men den gider jeg ikke mere