/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vintønde som plantebeholder
Fra : Dieter
Vist : 1283 gange
100 point
Dato : 29-04-08 16:37

Vi har en gammel rødvinstønde på 225 liter, som vi vil bruge til at plante vandplanter i.
Tønnen er jo ret høj og jeg forestiller mig at sætte en murerbalje i tønden. Stillet på nogle fundasten.
Er det en god ordning?

Skal vandes tømmes / udskiftes efter den 1. påfyldning?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-04-08 17:10

Ja a hvad skal den murerbalje? Skal vandplanterne ikke gro i vintønden?

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 110 point
Dato : 29-04-08 17:18

Det er da helt fint med en murerbalje klodset op så du får højde på. skulle ikke behøves at tømmes.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-08 17:21

>Tønnen er jo ret høj...

Sav den over på midten og I har to ikke så høje vandplante beholdere, Svend

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-04-08 17:27

Så er de i hvert tilfælde ikke tæt mere

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 29-04-08 17:28

Tak for svaret stig54.
Dejligt med et kompetent svar !

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 29-04-08 18:19

Jo, og hvis jeg ville DET, kunne jeg selv have fundet ud af at skære den over!
Men det var jo ikke det jeg spurgte om.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-04-08 18:43

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Så er de i hvert tilfælde ikke tæt mere

Citatet gælder vist Svends forslag om at save den over på midten!
Hvorfor skulle den så ikke være tæt mere? Jeg har set flere tønder der var savet over på midten, uden at blive utætte. - Nogle skal have en ekstra jernring neden for den kant der bliver overkanten efter den er savet over.
Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret stig54.
Dejligt med et kompetent svar !