/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problemer med at afspille DVD
Fra : akselbo
Vist : 847 gange
300 point
Dato : 29-04-08 12:03

jeg har forgæves ledt efter den rette tråd ... mit OS=XP pro / benytter en Dell XPS hurtig og stabil men følgende er problemet: af en tilfældig stak på 10 forskellige DVD-titler afspilles de fleste korrekt men 2-3 'vil simpelthen ikke lade sig afspille' - når skiven er lagt i drevet kommer den lille boks op med spørgsmålet Ønsker du at afspille denne DVD med windows mediaplayer 11 - jeg svarer ja - mediaplayer åbner - men derefter sker intet !! - problemet gælder som sagt ikke alle DVD'er - hvad er galt

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-04-08 12:10

Har du tjekket landekoden, den skal på alle DVD``er være 2

Kommentar
Fra : kj

Dato : 29-04-08 12:14

Du mangler højst sandsynlig nogle Codecs, der er flere pakker på nettet du kan downloade og så prøve. du kan bare søge på Codecs

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-04-08 12:16

Er det musik du har købt på nettet, ville jeg redownloade det

Det er sket for mig, at musik jeg har købt, ikke ville makke ret, når jeg ville afspille det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-08 12:52

Lidt underlig at det er nogle af DVDerne, er DVDer rene, ingen fedtede fingre ? Forsøg at installere en codecs pakke, måske kan det hjælpe, og det skader ikke, jeg vil anbefale K-Lite: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-08 18:39

Det er VIGTIGT at vide om det er "hjemmebrændte" eller købte.....

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 30-04-08 08:47

Nordsted1, dit svar har jo intet med problemet at gøre?

jeg vil mene at regionskoden er problemet, har du købt alle DVD'erne her i landet?

hvis du har, så kan det være du skal prøve med en anden afspiller end windows media player (den stinker temmelg meget til det med DVDer synes jeg :P) - jeg vil anbefale dig at bruge VLC og så samtidigt installere K-lite Codec pack. Hvis dette ikke hjælper dig så må det ganske enkelt være pga fejl på skiverne vl jeg mene.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 30-04-08 09:31

til peet49 – jeg er bekendt med landekodeproblematikken. alle DVD’er er originale enten lånt på biblioteket, købt i ’rigtige danske butikker’ – og DVD’erne spiller alle på min billige i brugsen købte DVD-afspiller af mærket Lumatron

til kj – det kunne lyde sandsynligt

til nordsted1 – der er tale om spillefilm

til o.v.n – helt rene DVD’er ! – også du er inde på codec. Hvis jeg benytter dit forslag om at downloade en pakke som foreslået, hvor vil den så placere sig ? og vil det konflikte med (hvad) ... ?

til refi – som du ser helt fine DVD’er der imidlertid ikke vil virke på min computers DVD-drev

til ST_KuTaIsO – også du er inde på codec og anbefaler mig at bruge VLC. (hvad dækker det)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-04-08 09:42

ndstallering af PowerDVD vil også løse problemet.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 30-04-08 10:42

til peet49 – det kunne hvis alt andet glipper være en løsning .... det der (pisser mig af) irriterer er, at nogle fine gode DVD’er virker mens andre fine godeDVD’er ikke virker !

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 30-04-08 13:17

Mit forslag er altså kun et forslag, men det gør ingen skade derfor forslaget om at prøve, jeg kan ikke gennemskue hvorfor du ikke kan afspille nogle DVD men godt kan afspille andre K-Lite codecs pakken ligger sammen med andre programmer i mappen Programmer og den vises og kan fjernes igen i Tilføj og fjern programmer, den kan konflikte med alle andre codecs pakker, derfor skal du afinstallere eventuelle andre codes før du installerer K-Lite, for eksempel har du måske DivX installeret for at afspille film, den skal fjernes først, der er en anden DivX i K-Lite pakken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-08 21:56

Nu er det altså IKKE nok at have et DVDdrev for at afspille DVDer.....

Som flere er inde på skal du bruge codecs - hvilke er næsten umuligt at sige - derfor downloades de i pakker....

Præcis hvor en sådan lægger sig er du i de fleste tilfælde selv herre over - eller følg godt med på skærmen under installationen

Men k-lite er et godt sted at starte - derudover findes der nogen MEGApakker der kun fylder op, men er det en speciel DVD kunne det være løsningen....

Normalt vil du have fået "en pakke" med sammen med drevet/maskinen..... Så det er lidt et spørgsmål om hvor gammel den er (der kommer jo nye af og til)

At "bambus" maskinen afspiller dem er der ikke noget nyt i - de afspiller næsten alt - det er de dyre/nye der altid har problemer

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 22-05-08 11:40

tak til flere ... - codecs-temaet synes at have været en væsentlig del af problemet, - men først efter afinstallering af gamle codec-pakker og nyinstallering af senest tilgængelige codec-pakke løste (det meste af) problemet. - og så opstod der ikke så lidt bøvl undervejs, for reg-data-basen ville ikke sådan uden videre godkende mine tiltag, f.eks genopstod frakoblet lyd ifm start og sluk at comp ... classic-look blev til XP-look ... og meget mere !!
nu er det i orden. - tak for hjælpen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-08 11:51

Selv tak, godt du fik løst problemet, du blev vist undervejs, gjort opmærksom på at du skulle afinstallere gamle codecs pakker, før du installerede nye