/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
REGNESPØRGSMÅL.
Fra : DADAY
Vist : 2336 gange
50 point
Dato : 28-04-08 19:23

Hej jeg har en kuffert med 3 tal i kombinationslåsen, men har glemt den - hvor mange kombinationsmuligheder er der engteligt med 3 tal, så må jeg jo starte fra en ende af.
MVH Flemming

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 19:28

1000 hvis 0 er en mulighed

ellers kun 729

10 x 10 x 10
eller 9 x9 x 9

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 28-04-08 19:35

nemlig

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-04-08 21:29

Jeg er alsår også enig med refi....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-04-08 21:55

de låse plejer at være så dårlige at du nemt kan 'føle' dig frem til den rigtige kombination

på nogle låse kan du mærke et lille hak nor du drejer på kodehjulet samtidig med at du prøver at åbne kufferten

det er lidt forskelligt hvilket et af kodehjulene du skal starte med
men det plejer at kunne lade sig gøre at åbne sådan en kuffert på 10 - 20 sekunder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 22:22

Citat
men det plejer at kunne lade sig gøre at åbne sådan en kuffert på 10 - 20 sekunder

Fagfolket har talt

Det må være en af dem til 98.- i ALDI......

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-04-08 22:27

kan man få samsonite i aldi til den pris

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 22:32

Ja - hvis de kommer fra "kina"......

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-04-08 22:35

ahhhhh, er det så det kan kalder [B]kinakram[/B]

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-08 23:09

Tja det er nu ikke så svært refi....

En anden metode er at kigge i revnen ved siden af kodehjulet.
Det kræver lidt gode øjne og kraftigt lys.

Men da koden er i kode hjulet kan man se forskelle ved at kigge ned i revnen (tolerancen ved kodehjulet).

Når alle 3 kode hjul er ens (i revnen eller sprækken). Er der kun 10 kombinationer at prøve... Da man herefter drejer alle 3 kode hjul samtidig....

Hvis du altid er så skråsikker Refi.... Ender du også med at få vejledning i dirke og Bankenøgler og kombinationslåse til alt muligt andet....

Du kan garanteret med lidt søgen finde dette på tekst og videoer på nettet...

Og Ja det er prøvet i praksis....

vh Ben....
Ha ha vi kan nogle ting...

Godkendelse af svar
Fra : DADAY

Dato : 28-04-08 23:41

Tak for svaret Benjamin.Hansen. Det er godt nok en samsonite, så det er lidt ærgeligt, når man står og skal på ferie at man ikke kan åbn dn.
Men også tusind tak til alle jer andre for de gode råd, jeg håber det virker - nu kan jeg ikke prøve før i morgen det er ved at blive lidt sent nu.
Flemming

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-04-08 23:45

Du skulle have ventet ned at lukke spørgsmålet til du havde fået den åbnet...

God ferie....

vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-08 07:41

Citat
Hvis du altid er så skråsikker Refi

Den må du liiige forklare og derefter fortælle mig HVAD der var galt i mit svar....

Spørgsmålet var vist ikke hvordan man "brækker" den op, men hvor mange kombinationsmuligheder der var....

Så hvad det har har med "bankenøgler" at gøre må stå i det uvisse.....

Kommentar
Fra : DADAY

Dato : 29-04-08 16:53

Så fik jeg løst problemet, jeg skruede låsen af, og kiggede i sprækkerne imellem hjulene ( i et mikroskop ) der kunne jeg tydeligt se hvor den var åben.
Så tak igen, og i må alle ha en fortsat god dag.
Flemming