/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Transporter el. Traffic???
Fra : nocom
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 02-03-03 00:15

Hej
Jeg har kig på en VW Transporter 1.6TD, fra 1986 og 1 Renault Traffic 2,0D 1986. Begge koster ca det samme. Hvilken én skal jeg købe??? Det er min første varevogn, så jeg har ingen erfaring dér. Er der nogen her der har??
mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-03-03 00:17

jeg vil klart vælge VW transporteren, den har en mindre motor men i bundtrækket er den stærkere......

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-03-03 11:02

Hej nocom,

Jeg vil give Melander ret i at vælge VW'en meeeen du skal lige ha' et stk. turbo i mente, når du skal til at tænke på rep omkostningerne, det har Renaulten nemlig ikke. Du skal nok ind i et andet forum og stille dit spørgsmål + få flere erfaringer og input fra andre - prøv evt. her http://www.autoatlas.dk/index.asp?lid=232

Go' tur

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-03-03 11:52

turboen i vw er en af de mest stabile der findes, og vedr. rep. tror jeg ikke det bliver nødv. men selvfølgelig alt kan jo gå istykker.
du skal selvfølgelig også vælge den af dem du synes bedst om at køre i, det hjælper jo ikke noget at det er en god bil, hvis ikke du føler dig godt tilpas i den..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-03-03 13:01

Hej nocom.
Ja jeg vil nu også holde med melander i at du nok får mest for pengene ved at købe vw'en i længden. Men igen hvor langt har de kørt..? rust..? det er jo ikke nye biler du kigger på så reparation kommer du nok ikk til at ungå. Men vw er jo ik til at slide op. Jeg ville personlig ikke være nervøs for at købe vw som har gået over 200,000 men derimod være mere skeptisk over for Renault. vw'en har du nok også nemmere ved at finde billige reservedele til.

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 02-03-03 14:29

Tak for gode kommentarer. VW'en har fået skiftet stempler sidste år og skulle være tip-top. km'tal ukendt. Renault'en skulle have kørt ca.180.000. De står i hver sin ende af jyllandn så sidde komforten må jeg chanche mig til. Jeg går ud fra, at de begge har servo. Ved nogen noget om vægt, da det jo har en vis betydning, samt kørselsøkonomi?
mvh
Nocom

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-03-03 14:39

Hej igen nocom.
uden at 100% sikker tror jeg ike at du skal regne med servo i vw'en så undersøg hellere det hos forhandler hvis dette er et krav.
umiddelbart ville jeg sige at vw'en med dens mindre motor skulle være mest økonomisk godt nok har den turbo men alligevel.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-03-03 15:04

http://www.bilting.dk/styling_I/bilting_transporter.htm
jeg synes du skulle overveje denne..! ej spøg til side men den er flot.

Held og lykke med dit bilkøb

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 02-03-03 16:11

Tak Solgaard.
Lige før lukketid kom der en Transit 100 2,5D ind i billedet, 1988. Hvad med sådan en Svend??
mvh
Nocom og endnu engang tak for hjælp!!!

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 02-03-03 17:06

Hej nocom

Hverken VW´en eller trafic har servo i årgang 86 (trafic er sikkert en 2,1 når det er diesel den fås også i 2,4) Trafic har meget plads i kabine 1 føresæde og et dobbelt sæde, god ben plads m.m. Det kniber noget i en VW. Kassen på en Trafic rummer også mere end en Transporter.
Rust er nok lige fedt om det er en Transporter eller Trafic, omkring motor vil jeg sige der køre mange Transportere rundt og mange får anden motor el. rep. dem (Især turboen).

MVH
jes

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-03-03 17:18

Hej nocom...
det var så lidt.
ja det var måske også en mulighed.jeg personlig har bare ikke haft så god erfaring med ford. det var godt nok ikke en transit men en orion 91'

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 02-03-03 17:27

Tjaeh. var er dog bare én bil, var det noget nemmere, men nu må jeg jo se!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-03-03 17:33

Ja det har du ret i..!

Men held og lykke med det..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : jes.O

Dato : 02-03-03 17:33

Du skal også lige se på vægtafgift Transporter og Trafic går for ca. 3600,- men Transiten kan løbe op i 5600,- se også på det!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-03 10:15

Vi havde turbo transportere i det gamle firma hvor jeg var. Vores opfattelse af driftsikkerhed på turboudgaverne var temmelig ringe. Dem med almindelige maskiner var langt mere holdbare. Turboerne var dog langt mere velkørte og kraftfulde, men problemerne dukkede op ved km-tal over 140 000, så havererede topstykkerne, motorblokken revnede og en masse andet øv. Derefter gik vi over til transitter. De var væsentlig billigere og problemrne mindre. Men de støjede meget og var temmelig "lastbilagtige" at køre i.

Jeg tror, når det er en gammel vogn, ville jeg vælge ford'en eller Traffic'en. VW'erne med turbo har jeg det skidt med. Et motorhaveri er jo ikke til at betale sig fra.

Godkendelse af svar
Fra : nocom

Dato : 03-03-03 21:58

Tak for svaret 3773. Det gav det endelige spark. Jeg har nu lige købt en "lastbilagtig" transit. ))
Tak endnu engang til alle!!