/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
trådløs net
Fra : clumsey
Vist : 356 gange
100 point
Dato : 27-04-08 23:02

Jeg har en Linksys router. routeren virker med kabel men trådløs virker ikke. Jeg har prøver og konfigurer den men det lykkes ikke.

Linksys BEFW11S4 (gammel router)
Kører Win XP Pro
SSID Broadcast - enable

Håber I kan hjælpe mig (er noobz så være lidt tålmådig)
clumsey

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-04-08 23:06

du kan få gratis support her hos Linksys
tel 82332729

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-08 23:10

Hvilken trådløs netkort er der i computeren ?

Kommentar
Fra : clumsey

Dato : 27-04-08 23:38

Intel(R) Pro/Wireless 2200BG
Jeg har en asus bærbar. Jeg har lige upgrade firmware på routeren og den lyser nu også (wireless diode) men jeg kan stadig ikke finde trådløs netværk. netkortet siger at den er ikke tilsluttet. Jeg har genstarte både router og PC'en.

clumsey

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-08 23:46

Højre klik på netværks ikonen nede ved uret, og klik på Vis trådløse net der er tilgængelige, klik på dit net og tilslut, hvis der er sikkerhed på, så skal du indtaste koden (netværksnøglen) for at til slutte

Kommentar
Fra : clumsey

Dato : 28-04-08 00:06

problemet er der er ikke tilgængelige net. så jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-04-08 00:23

Der er sikkert fejl på routeren, hvorfor og hvordan opdaterede du firmware ? Lampen for trådløs net skal vistnok blinke for at den er i orden (det skal den på min router) tag strømmen fra og lad den stå uden strøm et kvarters tid, resett med en knap eller en pairclips ind i et lille hul bagpå, forsøg så igen ellers må du henvende dig til supporten som allerede foreslået

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-04-08 06:12

Hvad med
- Enable Wirelesbroardcast er den aktiv
- Lyser lampe for aktiv trådløs, på router?
- Har du afkrydset Hide SSID / så skal du oprette forbindelsen helt manuelt
- Hvis SSID er synlig - kan du se ander Naboeres Trådløse på dn PC?
(Herved kan du se om din PC er aktiv)

vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-08 09:54

Har du installeret driveren til det trådløse netkort på comp.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-04-08 10:18

som EYVIND skriver: Har du installeret driveren til det trådløse netkort på comp.
dette kan nemt være problemet

Kommentar
Fra : peque

Dato : 28-04-08 10:36

1. eller evt. intel software er sat til at styre muligheder - hvor du prøver den indbyggede funktion i winblows.
2. kan også være du har fået deaktiveret antennen ved hjælp af intel's software. havde en medarbejder - der havde fået ramt FN+F4 kombinationen og dermed slukket for antennen!