/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
nyt hifi i bilen
Fra : Hvidtiger01
Vist : 457 gange
50 point
Dato : 27-04-08 21:07

Hejsa.. Kæresten og jeg har overvejet at købe en radio med dvd afspiller ogflip ud skærm osv til vores ford fusion. Nu har jeg haft det originale anlæg ude af bilen og har set hvordan den ser ud bagtil. Ser man så den nye som vi har tænkt os at købe er det selvfølgelig ikke de samme stik. Der er så et monteringskit med, men er det noget der er svært at installere og få til at passe?

Mvh
hvidtiger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-08 21:16

Ikke hvis du har lidt forstand på det - der fåes konverteringsstik til ALT....

Men skal det gøres ordentligt er det ikke klogt selv at rode for meget med mindre d ved hvad du har med at gøre....

Der er jo ikke bare + og - og et par højtalerstik....

Husk på det er en mindre komputer du sætter til....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-08 21:18

PS....

Men MANGE nyere anlæg er lige til at skifte uden ændringer....

Dog er de fabriksmonterede ofte lidt "tricky"......

Kommentar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 27-04-08 21:39

Nu er min kære fader dog radiomekaniker, så mon ikke han ved hvordan man gør!?.. De ser nemlig lidt tricky ud som du lige skrev, men hvis man kan få omformerstik til alt burde det dog ikke være helt galt.. .. Men hvad med pladsen, altså der hvor radion skal sidde. Der er der jo alligevel begrænset plads. Så man kan vel ikke bare sætte alle mulige omformere på da de oftest fylder..

Mvh
hvidtiger

Kommentar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 27-04-08 21:42

her er et link til den vi har kigget lidt på..

http://www.ice-shop.dk/product_info.php?cPath=72&products_id=196

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-08 21:43

De sidder BAG radioen....

Og de fleste stik passer sikkert....

Derimod kan FRONTPLADE blive et problem....

Menge fabriksmonterede er integreret.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-08 21:45

Men er din far radiomand kan han vel trylle lidt.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-08 21:46

Jeg har set løsninger hvor man har sat radioen helt andre steder for at slippe for "frontproblemet"....

Men det er jo en smagssag....

Kommentar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 27-04-08 21:53

du tænker på indbygningsrammerne?...

Det er dog intet problem, for dem er der en del af til vores bil. Både som 1 Din og 2 Din udgaver. Så der er der intet problem. Det var det første vi kiggede efter..

Kommentar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 27-04-08 22:25

Jeg har lige snakket med den gamle og han sagde, at han godt kunne sætte sådan en radio i. han skulle dog bare vide hvad det var for nogle ledninger der sidder bag i den originale radio. Nu er der to store firkantede stik bag i den og i hver er der en masse ledninger i. Før han kan sætte en ny radio i skal han vide hvad hver ledning gør. Dvs en form for et diagram over de stik. men hvordan dælen får jeg fat i sådan et??

Mvh
hvidtiger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 08:19

Hvis ikke din instruktionsbog giver svaret må du en tur til Ford.... (om de vil er så en anden sag)

Men han kan vel MÅLE sig frem....

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-08 10:33

Køber du et overgang stik der passer,så trænger du ikke vide hvilke ledninger der går hvor.Det er bare og sette på det stik der sidder fra før i bilen og sætte det på spilleren, Smack smack.Så fungerer det.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 03-05-08 15:45

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-05-08 18:54

Tak selv
alimak