/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
grilrist
Fra : karin42
Vist : 769 gange
100 point
Dato : 27-04-08 19:52

jeg har så svært ved at gøre grilristen ren efter koteletter og andet der er marineret først - er her en rigtig klog sjæl der har en nem og hurtig måde at løse det ret iriterende problem på ?
vi gider ikke lave mad på en griset rist

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 27-04-08 19:59

Kom din grillrist i en sort affalds sæk -hæld lidt salmiakspiritus ned til den-lav en knude på posen og dagen efter kan du vaske det hele væk som ingenting.
MEN STIK IKKE NÆSEN NED I POSEN!!!!!

mvh R

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 27-04-08 20:05

tak for det , men den kender jeg godt - det var nok noget mere " økologisk " jeg søgte , vi griller næsten hver dag såe...........

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-04-08 20:07

Smør den ind i brun sæbe og pak den i plast. Så kan du skylle det hele af dagen efter.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-04-08 20:08

Læg staniol på risten fremover, inden du starter grillning af koteletterne og andet guf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-08 20:10

Økologisk - gå hen til svineproducenten - han har sikkert lidt økologisk salmiakspiritus du må få.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-04-08 20:11

Kan være jeg er lidt fatsvag, men hvad er pointen i dit indlæg eyvind???

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 27-04-08 20:12

det nemt. når du er færdig med at grille og mens grillen og risten stadigvæk er brandvarm renser du den lige med grillbørsten, alt flyver lige af, et godt glæsel fif.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-08 20:32

Tja - det ved jeg såmænd heller ikke.

Kommentar
Fra : sansemotorik

Dato : 27-04-08 20:36

Du lægger den på græsplænen. Det lyder som en spøg, men det virker!!!

Fik tipset af min tidligere svigerfar, som er yderst patentlig med rengøring.

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 110 point
Dato : 27-04-08 20:38

Hos os bliver hele grillen (med den snavsede rist på) varmet rigtig godt op (altså næste gang vi bruger den), derefter penslet med helt almindelig madolie, og tørret efter med køkkenrulle!

Det er nemt og ufarligt - og det virker.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-04-08 20:55

Nå okay...så fik vi lige meget ud af det

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 27-04-08 21:54

Tak for svaret Ysseven.

det lyder som om det er noget der kan bruges
tak for svaret .

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 27-04-08 21:55

også tak for alle de mange svar ( også de " økologiske " )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-08 09:39

- og vi gør faktisk det samme som Ysseven...........