/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Import fra USA
Fra : 15063637
Vist : 713 gange
200 point
Dato : 27-04-08 18:06

Søger shippingfirma eller personer, der har erfaring i transport af MC, fra USA til Danmark, gerne link.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-08 18:29
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-08 18:42

DFDS havde den danske harley klub med motorcykler
i container til USA og retur.
Kun roser til dem, DFDS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-08 18:44
Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-08 21:57

Det kan være en særdeles dyr og omstændelig affære at importere en MC fra USA.

Først og fremmest skal der betales Told og moms ved indførslen.....og derefter registreringsafgift.

Men, det er ikke det værste, men derimod, at de fleste MCer fra USA ikke er typegodkendte i DK.

Så der skal udfærdiges en masse papirer og det kommer faktisk let til at koste 20000 oveni alt det andet.

Eks. de fleste japanske MCer der leveres til USA, afviger på flere punkter fra dem der leveres til DK, og det betyder at man ikke engang kan henvende sig til den danske importør og høre om de vil være behjælpelige med typepapirer (det vil de som oftest ikke)......men derimod skal der af fagfolk (tekniske ingeniører m.m.) udærdiges nye papirer ud fra test og udmålinger af den enkelte MC.

Jeg har selv hjulpet en fyr med at få indregistreret en MC fra USA....der måtte vi til hjælp, for at få typepapirer til godkendelsen, ha' fat i den hollandske importør.

Tidligere kunne man spare lidt penge, ved at få motorcyklen pakket og sendt som flyttegods (noget af told og moms).
Så prøv at søge på shippingfirmaer/transportfirmaer der reklamerer med flytning til/fra USA.