/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
jeg har et probem
Fra : trollingfisker
Vist : 642 gange
115 point
Dato : 27-04-08 16:02

Hej
Jeg håber at der nogle her inde der kan hjælpe mig,jeg har en kvinde der laver skidt for.
Vi mødes siste år og det gik bare godt,men til nytår siste år,der blev vi enning om at vi skulle holde en puse og gik og fint med det,vi begynte at komme sammen igen,med det viste sig at jeg kun ku komme 1 gang måden.
Så hvis der nogle der har nogle der kan hjælpe så vil jeg blive gald,for jeg elsker hende

Mvh.trollingfisker

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-04-08 16:07

Hvad er problemet??

Vil hun kun se dig en gang om måneden??

Hvorfor det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-08 16:20

Citat
med det viste sig at jeg kun ku komme 1 gang måden.

Fisker du resten af tiden - eller er det et Sexproblem du har

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 27-04-08 16:36

HEJ.Birgitta
det var planden at vi skulle ses 2 anden weenken,men så skulle holde påske sammen og det kunne hun ikke lige pluslig kunne hun ikke det,så det blev jeg meget skuffe over for jeg hade en rejse på 5.timers tog,og det gør jeg gerne,men det ville hun ikke have.
Nå men det med sex behøver jo ikke noget med det at gøre,og det med fiskeriet har heller ikke noget med gøre,for hun vil jo med at fiske.
Nå men kommer nok hun blev indlagt med hjerteproblemmer,og der er der skert noget med
Nå jeg håbber at i kan giver mig nogle råd

Mvh.Michae

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-04-08 16:51

Mit bedste råd til dig

Drop hende, hun er ikke rigtig interesseret, når hun kun har lyst til at se dig to gange om måneden.

Beklager for det var ikke det råd du håbede at hører, men var hun virkelig interesseret i at i skulle finde sammen igen, så ville hun se dig noget oftere

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-08 16:55

Det her virker som et lit defust problem...
Hvis man forventer at man kan løse komplexe parforholdsproblemer med få linier, er der noget galg med ens forventninger...

Forventninger er ofte basis for probler imellem mennesker, vi forventer ofte ting af hinanden som vi ikke selv lever op til - eller som vi ikke selv vil gøre...

Hvis vi virkelig elsker et andet mennesker meget høj - vil vi rejse til verdens ende sammen...

Hvis I skal være helt ælige hvor højt elsker I hinanden?

Nogen gange forsøger vi at finde kærliheden hvor den ikke er, fordi vi har svært ved at give slip..

Hvis i finder ud af at I ikke for alvor elsker hinanden, så finder I årsagen til at I har svært ved at løse jeres problemer.

Men kan ikke lave et parforhold der er basseret på medlidenhed, det er afprøvet mange gange. Det du ikke...

Hvis i Ikke elsker hinanden, må i finde årsagen - og måske tage konsekvenser og sætte hinanden helt fri...
vg Ben

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-04-08 17:23

Okay........

Hun er blevet indlagt med hjerteproblemer?...

Årsagen til at hun ikke vil se dig KUNNE jo være, at hun er syg? Hvis hun har det skidt, så har hun måske ikke overskud til at være sammen med dig? Har du tænkt på det?

Har du besøgt hende på hospitalet? Måske vil hun blive glad hvis du viser hende omsorg og besøger hende?

Hvor gamle er I?

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 27-04-08 17:56

Hej.Birgitta
Jeg var med da hun blev kørt på sygehust,og der bode vi sammen,og jeg var så flink at hun fik blomster 1 gang om ugen.
Og da vi mødes var jeg godt klar over var syg,det var derfor at jeg tog over hjap hende,så jeg ved bare ikke hvad jeg har gjort, jeg er en meget hjælp som fyr,men jeg kan ikke få hende til at sige hvad jeg gjort forkert.

Mvh.Michael

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-08 18:09

Citat
Jeg var med da hun blev kørt på sygehust,og der bode vi sammen,og jeg var så flink at hun fik blomster 1 gang om ugen.

Citat
Og da vi mødes var jeg godt klar over var syg,det var derfor at jeg tog over hjap hende,så jeg ved bare ikke hvad jeg har gjort, jeg er en meget hjælp som fyr,men jeg kan ikke få hende til at sige hvad jeg gjort forkert.

Ud fra dit sidst indlæg syntes jeg du skal give hende luft....
Man kan ikke påtvinge nogen - at elske een...

Jeg syntes du skal en tur på biblioteket og låne bogen "Kvinder der elsker for meget" af Robin Norwood. Når du er færdig med denne læser du bogen "Breve fra kvinder der elsker for meget" af samme forfatter...

At man er syg - er ikke det samme som at man har behov for meget kærlighed. Nogle mennesker har behov for at være sig selv, i visse faser af sygdommen. Dette er ikke det samme som at hun elsker dig mindre... Hvis du har et stort behov for at udgyde kærlighed, er det måske noget du skal arbejde med...

Man skyder ikke ænderne, bloft fordi de ikke gider spise det brød vi kaster ud...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-08 18:14

Citat
Jeg var med da hun blev kørt på sygehust,og der bode vi sammen,og jeg var så flink at hun fik blomster 1 gang om ugen.

Man skal kun give blomster fordi man har lyst....

At gøre noget for at være flink er knytet til pli og dannelse. Det er ting som at:
- holde døren for en anden.
- Bære tasken i toget for et gammel dame...
- Rejse for ældre og handikappet i bussen
- Stå til højre på rulle trapper...

At give blomster og den slags gerninger, høre ikke hjemme i flink verden.
Hvem siger at hun blev glad for at få blomster, hvis hun inders inde ønskede at være alene....

Prøv at lyt til hvad hun vil - i stedet for at tro du kan gøre ting for at gøre hende glad...

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 27-04-08 18:17

Hej.Benjamin.Hansen
det kan godt være at jeg skald læse den bog jeg prøver på få fat på den
tak for det

Mvh.Michael

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-04-08 18:19

Michael, du fortæller ikke, hvor gamle I er..

I boede sammen, da hun blev kørt på sygehuset...
Og du ved, hun er syg, og du vil gerne hjælpe hende.....
Hvad gjorde de på sygehuset? Skulle hun opereres? eller have medicin?
Og hvor længe siden er det?

Ved du hvad, måske har hun brug for at være alene fordi hun er syg? Nogle gange kan det være for anstrengende at være sammen med andre når man har det skidt...
Sådan BURDE det ikke være, når man holder af hinanden... Men alting er ikke altid som det burde være... --Sådan har jeg det også.

Men det er svært for dig. Det kan jeg godt forstå....

Jeg tror, du må respektere hendes ønske om at være alene.

Ring til hende en gang imellem. Ikke for tit. Måske en gang om ugen eller sådan noget. Og få hende til at fortælle om, hvordan hun har det. På den måde har du lidt kontakt, --uden at du er en belastning for hende.. Hver gang du ringer til hende, så spørg om der er noget, du kan gøre for hende.

Hvis hun så får det bedre, så VED hun, at du er der for hende.

Det sværeste er, at du må bare vente...

Det er jo ikke sikkert, at du har gjort noget forkert, Michael...

Prøv på at bruge tid på noget du godt kan lide, så du får tankerne væk fra jeres problemer. Har du ikke en god hobby, du kan bruge mere tid på lige nu?
--For hun har bestemt ikke brug for, at du går og hænger med hovedet. Prøv på at have det godt når du er alene. Så kan du meget bedre lytte til hende når du ringer til hende.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-04-08 18:23

Hvad mener du, Benjamin.Hansen... Spørger du altid konen om du skal tage en buket med hjem til hende??

...Men i mange ting er vi da enige.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-08 18:24

Citat
- Bære tasken i toget for et gammel dame...

Du får en på lampen

Citat
- Rejse for ældre og handikappet i bussen

Ka´ de ikke selv rejse

Sorry - kunne ikke dy mig.....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-08 18:41

Hvor er du slem Refi......

Puhaaaahahahahahahahhhhhaaaaaaaaaaaaaa

Til birgitta...
Nej jeg spørger ikke, men jeg tager ansvar for at det at give blomster halder om mine lyster.

Kvinder hader at blive "købt til ydelser" via blomster... Det burde alle mænd have lært i desres barndom... Dette burde alle mødre lære deres drengebørn.

Men det er godt at give gaver - men gaver skal ikke være bundet til modydelser....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-08 18:54

Citat
Kvinder hader at blive "købt til ydelser" via blomster

Du ser for lidt reklamer....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-04-08 19:03

Interflora reklamer er ikke for kvindernes skyld.

De er en del af salgsstrategien...

Jeg er helst fri for reklamer - så på en eller anden måde har du jo relt ret refi....

Kommentar
Fra : saline2

Dato : 27-04-08 19:44

Kære trollingfisker,

Jeg er helt enig med Birgitta, at hun ikke har overskud til at se dig. For nogle mennekser kan det være svært at fortælle sin ven/kæreste om sin sygdom. Det er ikke nødvendigvis at have noget med dig at gøre. Hvorfor vil du ikke acceptere at mødes med hende en gang om måneden, hvis du elsker hende. Jeg synes du skal lytte til sit hjerte og din krop.

Min veninde har kræft og hun gik fra sin kæreste og hun vil leve sit eget liv alene. Heldigvis har hun en god forældre og gode venner, der støtter hende.

Mit bedste råd... Lyt til dit hjerte og mærk om det er noget du kan fortsætte med hende eller prøve at finde en anden dame.

Held og lykke

God weekend

venlig hilsen
Saline

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 27-04-08 19:57

Hej.Birgitta
Du spøger om hvor gamle vi er,hun er 47 og jeg er 51år
Så det er svært for en gamle dreng,når man trode at man hade funde den man gøre noget for.

mvh.michael

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 27-04-08 19:59

hej.Saline2
tak for di søde ord
det er meget svært for mig ,når er i den alder som jeg i
Men tak aligvæl

Mvh.Michael

Kommentar
Fra : saline2

Dato : 27-04-08 20:03

Hej

Det var så lidt, men hvor gammel er du?

Vi kan måske hjælpe dig med nogle gode ideer, hvis vi kan.

Kærlig hilsen
Saline

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-04-08 21:03

Ja, det anede mig, at I ikke var teen-agere...

Selv om det gør ondt, så må du respektere hendes ønsker. Det er HENDE, der er syg.

Så du må se hende den ene gang om måneden, -og være glad for det...

Prøv at finde andre ting i dit liv som du kan have det godt med. Så du er en glad og ligevægtig mand med overskud når du besøger hende. IKKE en pivskid, der bare prøver at presse hende til noget hun måske ikke orker lige nu...
Prøv på at tænke på, hvad der er bedst for HENDE.. Ikke for dig..
Det er HENDE, der er syg.......

Så er det op til DIG, om det er nok at have en kæreste, som du kun ser en gang om måneden..... Eller om du vil finde en anden.

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 27-04-08 21:36

Hej.Birgitta
Tussen tak di ord du har,jeg troer at du har hjolpe mig,du skald ikke tage dig a jeg ikke skriver så godt det er fordi jeg er ordblind
Kan du have det så godt

Mvh.Michael

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 27-04-08 21:43

hej.Saline2
Jeg tager i mod alt di gode råd jeg kan få.
Jeg er 51 år så jeg er en gamle dreng,så du kan nok se at det er svært for mig,når man hade funde den som man kom til at holde af.
Jeg tager i mod den hjælp og gode ider.
Kan du have en forsat god dag

Mvh.Michael

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 28-04-08 02:07

Hej trollingfisker.

Da du er ordblind, som du selv skriver, mener jeg dine chancer for at få ret meget ud af
at læse, "kvinder der elsker for meget" og lignende bøger, er ret små.

Ligesom jeg også mener at dine chancer for at få ret meget ud af de gode råd
du kan få her på "Kandu", også er ret små.

Mit råd til dig er at få fat i en rigtig god ven eller bekendt som du har tillid til vil hjælpe dig.

Eller mener du, at din fremtid er så værdifuld at du vil investere både tid og penge
på en rigtig god psykolog, så er det nok det der giver dig det bedste resultat.

Samtidig har du også rigtig gode chancer for at slippe af med din ordblindhed.

Jeg har ca. 50% længere livserfaring end du har, og har beskæftiget mig med mange forskellige menneskelige relationer det meste af mit lange liv.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : saline2

Dato : 28-04-08 12:29

Hej

Du skal ikke skamme dig at du er ordblind. Du kan have mange gode sider, hvor mange kvinder vil sætte pris på. Hvad så dem, der sidder på kørestole eller handicappet på en eller anden måde.

Jeg vil foreslog at du invisterer i en god psykolog.

Knus
Saline

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 28-04-08 23:53

hej.alle sammen
jeg kan fortælle jer at det gådet i jorden,hun vil gerne have at vi skald ses i nær til pinse
vi har snakke sammen på tlf og der sagede hun om jeg kunne tilgiver hende for det har gjort,så jeg troer at hun vil have at vi kommer sammen stadig ,og det er væl ok
nå kan i have en god dag

knus
Michael

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-04-08 23:58

Håber det bedste for jer og god pinse.

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 29-04-08 00:11

tak for alle di god råd.
Det kan jo være at vi kan skrive her sammen
knus
Michael
sov godt

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 29-04-08 04:33

Hej saline2

Jeg vil tillade mig at kommentere dit indlæg om at han ikke skal skamme sig fordi han er ordblind.

Jeg mener at skamme sig er en form for forsøg på manipulation af andres følelser,
hvilket jeg absolut tager afstand fra.

Jeg kom med et forslag til ham om at bearbejde det, i stil med det du skriver,
at du foreslår at "invisterer" i en god psykolog.

Så du har åbenbart ligesom jeg og mange andre en "snært" af ordblindhed,
eller måske er det en "slåfejl" - for du ved sikkert godt at det hedder: Investere"

mvh.
DkwM327

Knus

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 30-04-08 12:18

Jeg synes det er noget værre vrøvl, dkwM327, at sige, at at skamme sig er et forsøg på at manipulere med andres føleleser! Du har vist aldrig skammet dig og følt hvor pludselig og altomfattende den følelse kan være i kroppen og sindet på dén, der bliver ramt af den. Eller også har din store livserfaring (talt i år) ikke lært dig, at man ikke skal generalisere.

Man kan lade som om man skammer sig - OG dét, vil jeg give dig ret i, er manipulation med andres følelser. Men det er følelsen af skam altså ikke i sig selv! Nogle mennesker har nemmere ved at føle og vise skamfølelse end andre - dels pga medfødt disposition, dels pga en måske skyld-fokuserende opvækst.

Du er da heldig, hvis du, dkwM327, aldrig føler eller viser skam. Jeg håber så, at du er bedre i kontakt med mange andre følelser og følelsesudtryk. Ellers vil jeg tillade mig at have lidt ondt af dig.

Venligt ment og venlig hilsen Sismo

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-04-08 13:57

Ja, Dkwm327...

Måske er Saline osse ordblind... Måske er hun indvandrer... Måske er hun synshandicappet... Eller betjener tastaturet med tungen...

Det er rent gætteri... Personligt tror jeg ikke på at Saline er ordblind. Der er et andet mønster i hendes -trods alt ret få- fejl.

En anden ting er, at der også findes noget der hedder at være "sindblind", -et handicap, der især findes hos mænd.. Det gør, at de har svært ved at "læse" andre mennesker...

Det er selvfølgelig helt ok at være handicappet. Men hvis man har et handicap, der f.eks. berører retskrivning, så skal man nok ikke udtale sig for skråsikkert om lige netop retskrivningen... Eller hvad man nu er mindre god til på grund af handicappet..

Hvis man som sindblind alligevel udtrykker sig om ting som man bare ikke har forstand på, så kommer man til at såre andre mennesker og støde dem fra sig. Og man vil møde megen fjendtlighed...

Uanset hvilket handicap man har så er det en rigtig god ide at gøre som Michael har gjort: Liiiige forklare, hvad det er for et handicap man har...

Michael:
DU ved bedst selv hvad du kan og hvad du ikke kan! Hvis du får noget ud af vores råd her på kandu, så er det rigtig godt. Og det tror jeg at du gør! Det allervigtigste når man har problemer, kan tit være at formulere sine problemer. Altså selv at sætte ord på.

Og DET kan du jo sagtens gøre her på kandu. Bare det, at du ser dine egne problemer på skærmen, som du selv har skrevet dem, --kan hjælpe dig til at finde nye måder at tackle problemerne på.
Og der er næsten altid en kandubruger, der vil svare dig..

Det lyder godt, at din veninde har bedt om tilgivelse. Det kunne jo tyde på, at HUN også er glad for DIG. Der er bare noget andet galt. Prøv at få snakket rigtig med hende i pinsen om, hvad der var galt.

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 30-04-08 18:22

Hej.Birgitta
Tak for dine søde ord.
Jeg blev ringet op i dag og hun var blevet indlagt på sygehuset igen og hun hade bet sin søn om at få fat på mig,og jeg skulle komme i aften,da di viste ikke om hun overlever,men det håber jeg på hun gør,så jeg er nødtil at tagede adsted i aften.

Så tak til alle her inde

Stort Knus
Michael

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-05-08 12:23

Kære Michael...
Det gør mig ondt...
Selv om jeg anede, at det var alvorligt med din venindes hjerte, så er jeg alligevel chokeret...
Ulykkeligvis hører det jo også med til det at blive ældre, at vi mister nogle af dem, vi holder af...

Men jeg håber og beder til, at din veninde kommer over krisen, så I får lidt mere tid sammen..

Mine tanker er hos dig.

Hilsen Birgitta..

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 02-05-08 01:25

Hej.Birgitta
Jeg blev ringe op af hendes søn onsdag aften, om jeg ikke kunne komme op til hende
for hun ville gerne have om vi kunne finde ud af det,så jeg to der op og fik en snak med hende
og det viste sig at jeg kom der op og det gik sådan at jeg fik sagt til hende hvad jeg føller for hende
og jeg fik den besked at jeg kunne godt tage hjem igen,jeg har hade været der i 15min så sage hun til mig at jeg skulle skide igen,så det var bare en rejse på 7 timer igen hjem,jeg syndes at hun pisset på mig i torsdag,tog adsted kl.7.11 og var hjemme kl.1.00 så det var spildt af kafter surt surt
nå vil jeg slutte
Vi høres ved
Knus
Michael

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-05-08 13:50

Hvordan havde HUN det? Var hun ikke indlagt?

Ved du hvad, et eller andet sted forstår jeg hende godt. Hun er dødssyg, og det eneste du vil er at snakke om DINE følelser??? Og om hvad DU har brug for??

Jeg synes det er så svært at forstå, at du skulle kunne blive 51 år uden at have lært at tage hensyn til andre mennesker... Har du aldrig været i et parforhold før? Har du ikke fået børn?

Hvad har du lavet i dit liv, siden du slet ikke har lært at bekymre dig om andre mennesker?

Du må undskylde, at jeg er noget skrap. Men du må altså tage dig sammen! HUN er syg. Og alt du kan er at bekymre dig om DIG! Det er ikke en måde at bevare et forhold.

Jeg kan ikke rigtig se, at du kan gøre mere nu. Lad hende være. HVIS hun overlever, så kan det være, at hun med tiden får overskud til dig igen. Men det er ikke særlig sikkert. Og DU har helt klart ikke overskud nok til jer begge.

Måske skulle du finde ud af, om der findes en eller anden selvhjælpsgruppe for mænd som du kunne deltage i i nærheden af hvor du bor. Det virker som om du ikke er særlig moden, og måske kunne du udvikle dig ved at deltage i sådan en gruppe..

Hvad laver du om dagen? Har du et job?

Kommentar
Fra : trollingfisker

Dato : 02-05-08 15:35

hej.Birgitta
nej hun var ikke indlagt
Hun er suge,for jeg blev i dag ringe op af politiet kl.ca. 11.oo,hun hade fortalt dem at jeg ringe og skrev i utidede og det er løng, så nu er det det slut med hende,jeg er pisse ligglad om hun døder eller hvad men det gider jeg ikke mere det slut med hende.
Nej er pensonit så jo har ikke
Men tak alle di søde ord du har skrevet
Kan du have en god weenken

Mvh.Michael

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-05-08 18:24

God week-end til dig osse, Michael..
Jeg håber du kommer videre i dit liv..