/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Filmredigeringsprogram
Fra : Sus_76
Vist : 1229 gange
200 point
Dato : 27-04-08 15:11

Jeg har lige købt et nyt videokamera.
Jeg optager utrolig meget med mine børn, og laver dvdér til dem, som de så får en gang når de bliver ældre.
Med det gamle optog jeg alt over med en dvd optager, men det tager bare sååå lang tid.
Med dette kan jeg føre det gennem computeren, men mangler bare et rigtig godt program.

Jeg har windows movie maker, og synes egentlig der er mange gode ting ved det, men......
Når jeg har optaget over på dvd optageren kommer der en fin menu, med et billede af de forskellige "kapitler", og den synes jeg er rigtig god. Det kan jeg ikke med windows movie maker. Eller kan ihvertfald ikke finde ud af det.
Kan man det? Er der nogen der ved det?

Ellers vil jeg gerne købe et program der kan det. Dette program skal også kunne kæde flere optagelser sammen i en, og så skal man kunne skrive en tittel til hvert kapitel.
Jeg har set et der hedder Pinnacle Studio 11 video redigering. Er der nogen der kender dette, og ved om det kan de ting jeg skal bruge?

Ellers er der nogen der kan anbefale et ikke alt for dyrt program der kan de ting jeg skal bruge?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 27-04-08 15:28

Jeg bruger Nero 7 Premium, hvori Nero Vision er helt eminent til formålet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-04-08 15:33

Hej

Jeg bruger Ulead® VideoStudio® 11
Du kan hente en prøve version af det her:
http://www.ulead.com/vs/runme.htm

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-08 16:03

Vil også foretrække Uleads programmer....

Pinnacle har en tendens til at forsøge at overtage alt billedmateriale på komputeren....

Bruger selv Ulead MovieFactory 5 - men der er vist en nyere version.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-08 16:18
Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 04-05-08 21:03

Når du nu går så højt op i det, hvad så med at gøre det rigtigt, få fat i PREMIERE programmet, det er et ret stort program, og hvis du skal ha' den sidste nye udgave, så koster den flere tusser, men find en ældre vertion, så kan den købes ret billigt, jeg kører selv med ver. 6.5 og det kører bare, men dette program kan du lave en helt lille spillefilm, med både org. lyd, og selv lægge speak ind, samt lidt musik hvis det skulle blive kedeligt.
I Premiere programmet, kan du få op til 99 videospor, og 99 lydspor, så der skulle være muligheder nok.

God vind

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 16-05-08 06:40

Hvis du vil ofre kr. 69,75., kan du skaffe dig PC Planet nr. 5 (17. april til 22. maj), er stadig i kioskerne.
Det har et stort tema under titlen "Kopier alle dine DVD-film - også de kopisikrede". Temaet kommer ind på, hvordan man kan få alle sine film, både DVD og VHS, ned på harddisken, og også, hvordan de kan tilpasses tild en bærbare. Der er en omtale af flere forskellige programmer.

Jeg er ikke kyndig på dette felt, men artiklen i PC Planet var så interessant, at jeg læste den, og fik lyst til at forsøge en dag.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-06-08 22:41

Jeg opdagede så sent som igår AVS video remaker og købte straks licensen for knap 400 kr
http://www.avs4you.com/

Kender det ikke selv 100% endnu, men har klippet i mine dvd som jeg lige har kopieret fra mine gamle vhs bånd. Jeg havde 2 bånd med 3 timers musikvideoer på hver.

Tjek det ud, men du kan ikke rigtigt gemme noget uden licensen.