/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Placering på dokumentet i Word
Fra : Bluenotes
Vist : 651 gange
15 point
Dato : 27-04-08 13:03

[img]http://img88.imageshack.us/img88/4955/wordlw4.jpg[/img]

Dette er formentlig et rimelig dumt spørgsmål. Men jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan man gør følgende.
I det dokument, som jeg har 'taget et billede af', bliver al teksten placeret aller øverst. Når man printer det ud, er det placeret 'rigtigt' - altså et stykke længere nede på siden. Men jeg kan virkelig ikke holde ud at kigge på teksten, når den er skrevet som ovenstående billede, og sådan ser det ud hver gang, jeg åbner et nyt word-dokument.

Derfor vil jeg høre, hvad det er, man skal trykke på, så man ser siden, som den bliver printet ud - altså, hvordan får jeg rykket det hele længere ned?
(jeg beklager den dårlige formulering..)

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 27-04-08 13:06

Billedet virker tilsyneladende ikke, så her er bare linket: http://img88.imageshack.us/img88/4955/wordlw4.jpg

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-04-08 13:07

Prøv under "VIS" at sætte den til "Udskriftslayout" (og så zoom ned til 90%)

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 27-04-08 13:10

Det virker desværre ikke..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-04-08 13:19

Så kan det have noget med indstilling af margen at gøre, og dét er ikke min stærke side.! Sry.

Prøv at justér lidt på den vertikale margen, måske :-/

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 27-04-08 13:21

Okay.

Det er som om, den vertikale margen er låst fuldstændig fast. Hvis jeg åbner et gammelt dokument, hvor det ser helt normalt ud, kan jeg justere i det. Men hver gang jeg åbner et nyt dokument, er det på den underlige måde...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-04-08 13:25

Hej

Prøv at holde musen ud i venstre side, kommer der ikke en op/ned pil så du kan justere?
http://Billedeupload.dk/showpic-1727.jpg

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 27-04-08 13:27

Nej, det gør der nemlig ikke. Der sker ingenting, når jeg holder musen over. Det er virkelig som om, den er låst fast.

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 25 point
Dato : 27-04-08 13:31

Jeg har af gode grunde beholdt office 2000 på min store computer, men har 2003 på min bærbar og den laver det sammen af og til. Møgirriterende. Det er noget med, at hvis man klikker i det tomme oven for teksten, så "skjuler den tomt område". Hvis man får møvet markøren ind oven over teksten og klikker dér, kommer den tomme plads tilbage. (men den forsvinder igen, hvis man kommer til at klikke i det tomme). Jeg har ikke prøvet at indstille den til at lade være, for jeg bruger sjældent den bærbare til at skrive på, men prøv først at se, om det er det, der er i vejen, og hvis det er, så prøv Funktioner og se, om der ikke skulle være et eller andet sted, hvor du kan fjerne et flueben.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-04-08 13:33

Det er noget med en fil der hedder Normal.dot, der er gået ged i.
Prøv at kigge her.
http://support.microsoft.com/kb/821715/da

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 27-04-08 13:34

Det hjalp! Jeg trykkede i det grå felt, der er ovenover dokumentet, og af en eller anden grund fik det siden til at se 'rigtig' ud igen.
- og når jeg åbner et nyt dokument, ser det også sådan ud. :)

Mange tak (til alle)

Godkendelse af svar
Fra : Bluenotes

Dato : 27-04-08 13:36

Tak for svaret hvaderikkeibrug.