/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Temperatur AMD Athlon 2000+
Fra : Brassovitski
Vist : 1145 gange
100 point
Dato : 27-04-08 12:03

Halløjsa
Er der nogen der umiddelbart kan fortælle mig max. temperatur på en AMD Athlon 2000+ processor? Jeg har en maskine der efter ca. en time, låser, så genstart er den eneste måde at få den igeng igen. Kan det evt. skyldes temp? Når jeg genstarter lige efter at den er gået ned, og går ind i BIOS vider Sytem Healt at processoren er gr. 57 C, det er vel ikk eså vildt?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-04-08 12:09

hej lige nu står min amd cpu på 59 graderden køre lidt op og ned alt
efter hvad man laver normalt er min på 57 grader

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-04-08 12:16

Citat
Er der nogen der umiddelbart kan fortælle mig max. temperatur på en AMD Athlon 2000+ processor? Jeg har en maskine der efter ca. en time, låser

Er det skærmbillet der fryser kan det være grafikkortet der bliver for varmt.

Hvad køre du på computer når den går ned.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-04-08 12:20

Hej

85° er max, prøv evt at hente Speedfan, så kan du se aktuelle temp.
http://www.filehippo.com/download_speedfan/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-04-08 12:23

hej
hvis du kører vista kan du få temp. og cpu forbrug vist til højre i skærmen

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-04-08 12:33

Citat
85° er max, prøv evt at hente Speedfan, så kan du se aktuelle temp.

Uha det er riglig til AMD Athlon 2000+ 57 C er normal arbejds temperatur på den processer, så den skulle ikke være for varm.

Msn skriv lige hvilket programmer du køre når den fryser det vil nok hjælpe lidt, tror ikke sikker det er din CPU der gør det.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-08 15:16

Maskinen køre windows XP med SP2. Og det sker mest når maskinen har kørt en times tid, og de tilfælde jeg har lagt mærke til er når IExplorer er igang, altså nr jeg er på nettet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-04-08 17:43

Min kone har en AMD Athlon 1700+ som laver nøjagtigt det samme. Uanset hvad jeg gør så driller den, så nu er jeg ved at bygge en anden en til hende. Det er alt for besværligt at få så meget skæld ud hver dag pga. en skide computer. .
Jeg har ellers tilbudt hende en ny bærbar, men det vil hun ikke. Nej hun får en P4 3,86 m 2 GB Ram så er hun glad

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 50 point
Dato : 27-04-08 18:31

ok, prøv at åbne side på din computer og se om den er fuld med støv, rens den med en vatpind elle måske en støvsuger og en lille malerpensel eller børste, håber det vil hjælp

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-06-08 11:35

Tak for svaret ocorner.
Har løst problemet, selv om det ikke umidelbart ser ud til at det var et temp. problem.
Løsning: CPU køler renset for støv. Varmeoverførende pasta mellem CPU og køler udskiftet (var helt tør og smuldret). CPU Blæser udskiftet med en kraftigere. Diverse stik adskilt og sat i igen. Så nu kører det igen, men jeg tror nu nok mere fejlen skyldes, et eller andetr løst stik end varme, da temperaturen ikke på noget tidspunkt kom over 60 grader.
/Brassovitski

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 09-06-08 18:44

Det kunne nu godt være alt det støv der samler sig i computer på ram og blæser med mere, men dejlig den køre igen.