/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
oliefyr
Fra : movser
Vist : 1057 gange
100 point
Dato : 27-04-08 07:22

Hej Jeg har fået nyt oliefyr, der har været montør på og starte det op. jeg har 250 l olie i tanken.
Men fyret slukker/ slår fra når det har kørt en tid altså det sterter ikke op igen. Jeg har fået renst filtret nogen sagde der kunne være suget slam op men det har ikke hjulpet.
er der nogen der ved hvad der ellers kan gøres?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-04-08 07:41

Ja, det er jo lidt svært at sige noget om, med de få oplysninger.
Hvor lang tid kører fyret (når det kører)???
Tænder det overhovedet, eller forsøger det bare????
Hvad er det der slår fra ???
Hvis du har fået suget "lort" med ind i systemet kan dysen sagtens være gået til, også selv om der filter foran. I dette tilfælde skal der en ny dyse til, kan normalt ikke renses.

MVH

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-04-08 07:44

Prøv at kontrollere om den brænder rent v/opstart,
ta' fotocellen ud og se om den er sodet,..?
hvis den er,.. (sodet) skal luftblandingen justeres.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 27-04-08 09:10

For et stykke tid siden stoppede mit oliefyr også, når det havde kørt i ganske kort tid. Nogen gange kom der slet ikke flamme på..
Jeg har ikke haft problemer med det siden jeg rensede oliefilteret og skiftede dysen..
Der var ganske simpelt ikke overenstemmelse med den olie (for lidt) og det luft der kom ind...
Held og lykke med det..

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-08 14:20

Hej med dig.
Vi havde samme problem med vores nye fyr.
Det viste sig at det "kun" skulle luftes ud

Kommentar
Fra : movser

Dato : 28-04-08 06:04

det kører et par timer.
ja det tænder med fin flamme.
det slår fra så man skal tænde det op på en knap på fyret.
der er ny dysse i og filtret er renset.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-04-08 17:04

Citat
der er ny dysse i og filtret er renset.

Der er garanteret luft i systemet

Kommentar
Fra : movser

Dato : 30-04-08 19:29

nej det er ikke luft det er tjekket nu

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 18-07-08 18:31

Tak for svaret piaskov.