/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bærrebar pc
Fra : Bentebent
Vist : 773 gange
100 point
Dato : 27-04-08 00:37

hvilken styrresystem skal man gå efter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-08 00:45

Jeg ville forsøge at finde en med Windows XP, men der er langt mellem dem efterhånden, medmindre du selv vil sammensætte den på siden hvor du køber, Windows Vista er en strømsluger og vil du bruge din computer som bærbar uden nettilslutning, så holder den max et par timer, Vista Premium Home er god nok til almindelig brug, Vista Basic kan for lidt.
Har du lyst til at komme på Linux holdet ? Kan ikke anbefales hvis du spiller Windows spil. Så kan få en virkelig billig bærbar og lægge Ubuntu på

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-04-08 08:17

Windows XP !!! hvis du vil arbejde så ukompliceret, som muligt.

Prøv at se spørgsmålene om hjælp her i Kandu.

Dem med XP får de mest kvalificerede svar, mens spørgsmål der vedrører Vista, får mere eller mindre tvivlsomme svar.
Og du kan jo altid opgradere til Vista senere.

Nu får jeg nok en på hatten, men det ændre ikke ved det, jeg hører fra andre og ser her i Kandu.

Spørg så mange som mulig. Men husk i sidste ende er valget DIT!

Held og lykke

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-04-08 08:23

Jeg ville også gå efter at få Windows XP på maskinen!

Har haft Vista på hhv. en bærbar og på min stationære pc, men skiftede hurtigt tilbage til Win XP igen.

Med Vista er det ligesom om man køber en Ferrari, men der ligger en Skodamotor (120'er model!) i!

Og hvorfor køre et styresystem der er SÅ resourcekrævende i sig selv!

/Torben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-08 11:13

Ja - der er ikke så stor viden omkring Vista.
Til ganske alm. brug er Vista brugbar.

Xp kan håndtere det meste grej som tilsluttes. (det kan Vista ikke altid)

Linux ubuntu er god og gratis, men kræver at man selv installerer den.
Dog går det næsten helt automatisk.

Kommentar
Fra : Bentebent

Dato : 27-04-08 12:00

takker for svaret ind til viderer glemte at min søn skal på efterskole
og skal bruge en bærrebar pc da er næmmerer at slutte til andrer netværk da han kørrer på skolens netværk styresystemet skal naturligvis værrer næm at finde ud af men selføgelig skal det da værrer en pc da kan det hele når jeg nu skal ud at indvisterer af ligevel fik af vide oppe på skolen at man skulle vælge buisnes eller prenium men er i tvil om de to mærker
ps men takker for svaret ind til viderer vender så tilbage men tak for et hurtig svar alle ind til nu
venlig hilsen bentebent

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-08 12:13

Bussnies og Premium er to af Vista udgaverne, og dem anbefaler vi ikke, Premium er såmænd ok men som allerede skrevet, så er der en masse gejl på Vista og det kræver strøm, men sønne vil vel gerne være moderne og have det samme som andre, så er en bærbar med Vista Premium et udmærket valg, der kommer så ekstra omkostninger hvis sønnen også vil have Office som der er en prøve udgave af på maskinen, for ikke så længe siden havde jeg en heftig diskution med en 18 årig om Windows Office og OpenOffice som kan det samme, den er bare gratis men nej det skulle være Windows "for det har de andre"
Husk også antivirus og andet sikkerhed, der er der større chance for at trænge igennem med gratis løsninger, det gider de unge mennesker ikke bruge tid på

Kommentar
Fra : sinthe

Dato : 27-04-08 12:46

jeg er blevet meget glad for VISTA,
ja der er nogle problemer som lige skal rettes til, men det er intet i forhold til de forbedringer der også er,
en ting du skal huske er at, selve vista trækker rimeligt meget på cpu'en, så hvis du skal spille på den, er en stærk computer et MUST

Kommentar
Fra : Den-lille-mand

Dato : 01-05-08 10:56

Jeg ville nu sige at du kunne starte med Windos-xp og vente lidt med Windos-vista

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-08 12:54

Skole PC - der kan det måske blive et problem at tilslutte en printer med Vista - hvor det er meget nemmere med XP
Problemet ligger i drivere og Vista er meget mere restriktiv med programgodkendelse end XP