/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overspilning af gl kasettebånd
Fra : olefabricius
Vist : 1020 gange
400 point
Dato : 01-03-03 20:59

Er der nogen med en fremgangsmåde til at overspille kasettebånd til cd.Hvad jeg mener er "pogram,fremgangsmåde og lign.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 01-03-03 21:27

Du skal have fat på et program der kan indspille mere end de "almindelige" 2 minutter Windows tillader - derefter forbinde båndoptageren til Line In -- og så skulle det gerne køre... Som regel følger der optageprogram med dit lydkort, så det er lidt afhængig af hvilket lydkort du har hvad man skal anbefale...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 01-03-03 21:37

Blunck
Mit lydkort er et "Onboard 4 channels syst",hvis det kan være rigtigt.Poientene er dine hvis du har et navn på et pogram!!Mvh Ole

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 01-03-03 21:47

okay dit lydkort sidder direkte på dit bundkort, hvilket vil sige at der ikke er noget lydprogram med, jeg har selv brugt programmet AudioGrabber, men det var til gamle vinyl plader, men mener at det kan tage signalet fra en kassette båndoptager.

En anden ting er at jeg synes ikke du skal dele pointene ud så let der, det er der sikkert også andre der vil sige, ikke fordi at jeg vil have dem mere end Henrik fra Slagelse ;) men jeg ville nok vælge at prøve tingene af inden jeg giver mine point i svar til en anden *G* ja jaa det lyder som om jeg brokker mig, det gør jeg ikke, prøver bare at være lidt objektiv.

Anyway, glemte lige at AudioGrabber koster penge, men du kan da maile til mig hvis jeg skal prøve at finde frem til et andet mere gratis program *SG*

//Kenneth

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 01-03-03 22:08

Skulle du bo omkring Aarhus kunne http://home1.stofanet.dk/aafv/Pages/klubben.html være god inspiration :

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-03-03 22:20

Hej
Du skulle kunde finde hvad du har brug for her på denne side,den hedder dBPower Amp AUXiliary og der meget andet godt du kan lege med(Gratis).Der er oplysninger på siden hvordan du benytter programmet(bruger det selv ok program)

http://www.dbpoweramp.com

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-03-03 22:20

Hej
Du skulle kunde finde hvad du har brug for her på denne side,den hedder dBPower Amp AUXiliary og der meget andet godt du kan lege med(Gratis).Der er oplysninger på siden hvordan du benytter programmet(bruger det selv ok program)

http://www.dbpoweramp.com

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-03-03 22:26
Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-03-03 22:31

hej !
det her program er ikke gradis men der er 14 dage fri prøvetid og god lydkvalitet:
http://www.polderbits.com/
Want to Transfer Vinyl Records To Cd?
Want to listen to the songs on your old cassettes and records on your MP3 player?
Want to accomplish all this with a very easy-to-use interface?
Download sound recorder and start digitizing your recordings today?
men er lyden ikke god skulle du måske have et bedre lydkort til at optage på,f.eks:
http://smartclub.bai.nu/
DMX 6fire 24/96
SoundCard of the year - en af verdens mest kendte musikmagaziner har kåret DMX 6fire 24/96 til det! Uden tvivl det bedste lydkort under kr. 2000 med ægte 24 bit og 96kHz - record & play .....
jeg har selv fået til opgave at hjælpe en med at indspille hans egen musik på cd fra sang og keybord og tænke på denne
her løsning,men måske bare et tip

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-03-03 22:34

Hej
Jeg glemte lige og sige at der er også codec så du kan lave inputtet til alle
populærer formater,men du skal igennem en del læsning fordi de forskællige
ting skal dawnloades hver for sig, men det finder du ud af på siden.

Manse9933

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 400 point
Dato : 01-03-03 22:34

Hej ole
Jeg har selv stillet spørgsmålet herinde
http://www.kandu.dk/dk/spg/8753

og hjulpet catbody med det samme spørgsmål her
http://www.kandu.dk/dk/spg/8727

Jeg kopierer lige svaret,så det ikke koster point,for at komme ind og læse det.

Hej catbody
Så fik jeg mit til at virke
Her er hvordan du får det til at virke
Du skal bruge en audiokabel
http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50098.HTM
den der er vist på linket er den samme som min bortset fra at den der er gøn er sort på min.
Du tager den røde og hvide stik og putter dem i bag på-lad os sige det er kassettebånd du vil bruge til at få over på cd-så kommer du dem i der hvor der på din kasette står line out-er det til grammofonen sætter du den røde og hvide bagpå den hvor der står line out-den anden stik skal i din computers lydkort-under line.
Så skal du hvis du vil gøre som jeg downloade audiograpper- http://www.audiograbber.com-us.net/
Når du har dovnloadet den og åbnet den-skal du i programmet gå op under filer og vælge den der hedder line in sampling-så starte du bare henholdsvis din kassette eller grammofon og så klikke du bare der hvor der står record-og bagefter skal du bare gemme filen.
Indstillinger for dine lydegenskaber skal være følgende(som jeg beskriver er den måde som min står)
Højreklik på dit lydikon
Vælg-åbn indstillinger for lydstyrke
Vælg fanen indstillinger
Klik på egenskaber
Vælg indspilling-klik på ok
Den eneste jeg har flueben i her er den der hedder line in
Håber du også må få det til at virke ligesom jeg
Ellers så giv lige en tilbagemelding
MVH og en rigtig glædelig jul og lykkebringende nytår til dig og dine kære
MVH Brian

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 01-03-03 23:28

Hej briani:
Hele tilslutningen virker, jeg benytter bare Easy CD Creator's Sound Editor eller Nero 5.x' s Nero Wave Editor.

Att.: Ole Fabricius >> Hvis du har Nero Burning Rom 5.x på din PC, kan du gå hen til boghandleren og købe hæftet: Brænd med Nero 5.0, hvori der er en beskrivelse på hvordan og hvorledes du får overført lyd fra tape og vinyl til CD

hilsen
Catbody

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 02-03-03 14:00

Hejsa...

Ja kan se der er mange udemærket forslag, jeg køre selv et projekt studie og kender mange udemærket programmer til netop at rippe både gamle lp'er og casettebånd, mit forslag vil dog være at prøve at få fat på Cool Edit v.1.2, det er rimeligt nemt at arbejde med og med få addon's har du mulighed for at rense lyden. Du vil dog kun have mulighed for at køre 16bit på dit onboard lydkort, 24bit ville nok være at fortrække, men det afhænger selvfølgelig af hvilke kvalitet du har brug for og det skal jo alligevel køres tilbage til 16bit for at være kompatibel med en cd afspiller...

Godkendelse af svar
Fra : olefabricius

Dato : 31-03-03 20:44

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : dytti

Dato : 30-07-03 12:08

hej Ole
Det er godt nok et gammelt spørgsmål, men prøv at se her:
http://dytti.h4f.dk

Hilsen Dytti