/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
De bedste freeware grafik prog
Fra : scootergrisen
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 25-04-08 21:07

Hvilken freeware grafik programmer er de bedste ?
Skriv herinde dem du kender i rækkefølge for hvor gode du syns de er.

Jeg bruger selv PhotoFiltre 6 som er okay borset fra det ikke har layers
Så er der GIMP 2 men forhelvede hvor er det bare besværligt, det kan sikkert 1000000000 ting men bare sin helt egen irriterende både.

Kan Paint Shop Pro eller Adobe Photoshop får i nogen gratis version overhovedet ? er det ikke kun sådan nogen 30dages prøve ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 21:29

Du får jo det du betaler for.....

Ordentlige programmer DER KAN NOGET koster NOGET.....

Sådan er det bare....

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 25-04-08 21:41

http://www.artweaver.de/index.php?en_version ganske udemærket

hvis du siger hvad du skal bruge tegneprogrammet til er det nemmere at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-04-08 23:31

Jeg prøver lige det der art weaver.

Jeg skal primært bruge grafik programmet til min hjemmeside hvor jeg retter billeder i størrelsen og lave logoer med transperant f.eks png med alpha kanal. også ville det da ikke gøre noget hvis den kan arbejde med layers det har jeg savnet i PhotoFiltre nogen gange.

Det kunne måske være smart med et grafik program hvor jeg kunne lave en slags makro fordi jeg laver tit de samme ting på nogen billeder

Altså ret størrelse til 160 i højden
Ret til 180x160 og centrer og hvis baggrund
gem med samme navn i anden mappe
også gentag på næste billed

ved ik om det hjalp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-08 07:56

Jamen så er PSP det helt rigtige - men det koster jo desværre

http://paintshoppro.dk/portal/

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-04-08 08:36

Du kan da selvfølgelig ike få et ordentlig program gratis som REFI skriver.
Det var dog en besynderlig tankegang at få. Skulle der virkelig findes dummernikser som skulle bruge år på at udvikle programmer og som sp skulle være gratis som f.eks. Photoshop, Illustrator, QuarkXpress m.m.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-04-08 22:29

Tak for svaret miritdk.

Har gjort nok ikke lige haft brug for tegneprogram siden du gav svaret så jeg har ikke brugt det men det ser da godt ud og sådan noget jeg var udeefter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-04-08 02:27

velbekomme - jeg har sendt dig en pm