/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Vista
Fra : michael_30
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 25-04-08 15:41

Hej allesammen

Skal snart have ny pc. Så jeg ville lige hører jeres mening

1. Er Vista kommet op og kører uden fejl ovs. Eller mangler Microsoft stadig og rette fejl i den?

2. Hvad for en Vista skal man evt. vælge???? http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=179&Parent=6&Sort=&Gallery=&Producent=360&Rating=0&Max=&Soegeord=vista&Equal4=&Equal190=&Equal215=2631&Check214=2627&Submit.x=23&Submit.y=3

3. Er det bedre at købe XP til at starte med, eller er den ikke god nok til en nyere pc ( Skal have en pc med spark i )

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 25-04-08 15:43

Du får betydelig mere "spark" med en XP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 16:41

Vista er tålelig.....

Det STØRSTE problem er hvis du har ældre programmer - ikke alle VIL køre på Vista....

Under alle omstændigheder ville jeg vælge en premium 32 bit

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-04-08 17:17

Vista er tåleligt endnu, men bliver bedre dag dor dag. og når den så er så god at den er mere eller mindre selvlørende uden fejl kommer der en ny windows

Jeg selv har denne.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255752

Men ganske rigtigt vil du med Xp på nøjagtig samme pc som med Vista opleve Xp som en racer ved siden af

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 25-04-08 19:46

Ja, jeg tror næsten at jeg vil vælge XP. Da jeg hader vis pcén ikke kører optimal. Venter lige lidt med at give peet49 point.
Skal lige se om der kommer flere kommentarer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-08 21:55

Hvis du er i tvivl, hvorfor så ikke købe en med begge styresystemer ? Jeg så en i går, de koster ikke mere end en computer med et styresystem, når du starter computeren kan du så vælge om du vil starte Vista eller XP Pro

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-04-08 18:51

Citat
Hvis du er i tvivl, hvorfor så ikke købe en med begge styresystemer ? Jeg så en i går, de koster ikke mere end en computer med et styresystem, når du starter computeren kan du så vælge om du vil starte Vista eller XP Pro

Har du et link til sådan en pc, med 2 styresystemer?

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 01-05-08 14:06

Tak for svaret peet49.
Vælger XP

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-05-08 14:27

Er lige ved at bygge en ny pc.

En Core2Duo 2,66 Ghz E8200, m 4 GB PC 6400 Corsair Dual ram, Asus EN8600GT grafikkort m passiv køler 512 MB DDR3. Der lægger jeg Vista Ultimate 64 Bit på og det forventer jeg mig meget af. Mon ikke den lige skulle kunne klare at surfe en smule på nettet

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-05-08 15:26

Det må vi håbe, jeg har smidt min ud, da jeg kun kunne skaffe halvdelen ad de drivere, der skulle bruget til mit system.