/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Center ( indhold )
Fra : Jesper_wood
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 25-04-08 13:11

Hejsa,

Så er jeg blevet den stolte ejer af en Vista computer :-I , har kørt kabel til tv'et og ville lege lidt med windows media center.

Den viser kun 2-4 online muligheder til tv og musik, eller meget.

Er der nogle sider eller vejledninger, der kan hjælpe en med at tilføre online indhold til media center ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 13:18

MediaCenter har da sin egen udmærkede guide

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 13:19

Citat
har kørt kabel til tv'et

Hvilket kabel.....

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-04-08 13:27

Kørt = trukket / overført eller lagt.

Det er et HDMI kabel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 13:33

Jo jo..... Men hvad har det med dette at gøre
Citat
Den viser kun 2-4 online muligheder til tv og musik, eller meget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 13:33

HVAD er det du vil med MediaCenter ??????

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-04-08 13:38

Du spørger hvilket kabel. Svar: HDMI

Jeg vil kunne ( hvis muligt ) stene noget gratis tv / musik fra nettet + afspille hva jeg nu har på comen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 13:49

Det har jo ikke noget med MediaCenter at gøre....

Det du vil er jo så "blot" at køre med 2 skærme....

Det skal du så sætte op i die skærmindstillinger.....

Ellers ser du et kun på komputeren....

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-04-08 14:01

Uha hvor der skal forklares.

I media center er der en menu med Onlinemedier.
Der er eks. Sputnik i denne menu.
Sputnik og de andre service's der er i media center koster penge.
Jeg ville vide om man kunne ligge flere kaneler / link ind i media center så jeg ikke skulle bruge nettet hver gang jeg ville noget.

Ja jeg kører med 2 skærme´, men det har ikke noget med sagen at gøre.
Vi snakker er om indholdtil media center, ikke hvordan jeg for det over til tv'et.

Og ideen er at jeg direkte gennem medie center gratis kan streame tv /film / musik, ( hvor du nu er gratis ) Ved godt at alt indhold ikke kan være gratis.

Håber det var nok info.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 14:17

Citat
Håber det var nok info.

Jeg fatter stadig ikke hvad det er du vil....

MediaCenter´s brugerflade kan du ikke ændre

Så "andre" link bliver du nok nødt til at hente via IE.....

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-04-08 15:08

Ville gerne kunnde tilføre flere tv-kaneler fra nettet til media center.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 15:14

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 25-04-08 16:44

Hvis du vil se "gratis TV" skal det gøres over internettet, mediecenteret har ikke noget med gratis TV at gøre, de kanaler du kan finde på nettet kan ses med på normal måde som alle andre når man bruger sin computer.

Hvis du gemmer en optagelse hvis det kan lade sig gøre med gratis TV, kan dette gøres over mediecenteret foreksp under video mappen.

Prosat

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-04-08 16:55

Jeg ved at det er muligt at se tv via mange mange hjemmesider. Kan det virkeligt passe at disse kanaler ikke kan tilføjes mediacenter online tv kanaler ?

Har kabel-tv sat til media centeret og kan finde 41 kanaler, det er også fint men vil have online indhold.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-04-08 16:55

Så skal det lige siges at mit media center altid er online.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 25-04-08 17:02

Jeg har også mediecenter og kabel igennem TDC " som dig"

Så er svaret Ja.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-04-08 17:05

Kan man heller ikke tilføje flere tv kanaler fra nettet til media center?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 17:17

Du kan IKKE tilføje disse kanaler....

Dem du finder via IE (eller hvad du bruger) kan du "måske" optage og gemme....

Det du så har gemt kan du tilføje.....

Men ikke nogen direkte/online.... (andet end dem der er...)

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 25-04-08 19:18

ej nej nej, kan ikke passe. Tror ikke på at M$ laver det med kun 2-4 kanaler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 19:28

Du kan da få alle dem du har i dit kabel....

NetTV har INTET med MS at gøre.....

Så tro hvad du vil, men sådan er det....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-04-08 19:37

Dem du kan se i dit media center går via en tuner i denne, ganske som i et TV.

Det har INTET med Internettet at gøre.

Kan ganske enkelt ikke forstå, at du har så svært ved at forstå det.

refi har forsøgt "i klare vendinger" at forklare dig det flere gange, men du er åbenbart "totalt tungnem".

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 25-04-08 20:19

Tilføje flere kanaler:

Jeg ved ikke 100% men hvis du Køber/lejer en selector fra TDC om der er nogle flere "gratis service
kanaler, som mediecenteret vil bruge ?, prøv at kontakte en TDC forretning hvor de sælger Selector
de må kunne svare.

Bare et gæt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 20:30

Det har da INTET med netTV at gøre

Du kan da få alle de kanaler du har lyst og penge til via dit kabel.....

Men IKKE via diverse netlink ( i MediaCenter)