/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Import af excelceller til 2.ar
Fra : ch1quita
Vist : 434 gange
300 point
Dato : 25-04-08 09:31

Tjaa, overskriften glippede lidt.

Jeg skal lave faktura og følgeseddel på samme tid. Da følgeseddelen ikke må indeholde priser samt celler med moms, fragt mv. er det dét vi skal ha' fjernet.

Min idé er følgende:

Samtidig med jeg laver fakturaen bliver der andetsteds skrevet en nøjagtig kopi af fakturaen, dog uden tal/priser. Altså en slags import af celler fra det ene ark til det andet.

Er der nogle der kan hjælpe?! :)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-04-08 09:48

Så er den gal igen...
Der er mange der tror at Excel er bruges som regnskabssystem...

Det allerbedste er at bruge et regnskabsprogram, begrundet i at de timer du anvender på programering af Excel er givet godt ud ved at købe et program der gør dette af sig selv.

F.eks Concorde C5 måske summasumarum.

Problemet med Excel er at du skal lave 99% af alle talbehandlinger.
Skrive faktura, skrive kasseklaer, indtaste ordre mm årsregnskab mm.

Brug hellere tiden - på at spare tiden på sigt. At starte på at gøre noget smart og hurtigt de første gange - bliver ofte vildt tidsspild på sigt...

Excel kan godt - men er bestemt uegnet til fakturering. Det nåste du så skal lave er macro til fortløbende nummerering.

Det er skruen uden en god ende...

vh Ben