/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
film som foregår i sumpene
Fra : syllemus
Vist : 841 gange
200 point
Dato : 25-04-08 00:15

Hej

Jeg kom i tanker om en amerikansk film fra 80`erne, som jeg husker var ret god, som jeg ikke husker så meget om.
Det eneste jeg kan huske er vidst nok nogle venner som er taget på udflugt eller jagt ude i skovene/ sumpene. De bliver så forfulgt og jaget af nogle lokale folk, og nogen ender med at blive skudt.
Håber der er nogen her der husker filmen.

Syllemus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-08 00:36

Jeg tror godt jeg kan huske den film.....men om jeg lige kan komme i tanke om navnet på den.

Det var noget med, at dem der jagede dem, vist var nogen brødre der boede langt ude i skoven på en gård....på et tidspunkt sejler mændene på en flod, og så står en af banditterne højt oppe på skrænten og skyder ned på dem og tvinger dem til at komme ind på land hvor de bliver holdt som fanger.....og så er der noget med, at en af mændene ( en tyk amr. skuepiller...kan ikke huske hvad han hedder) bliver voldtaget af en af mændene og han siger til ham, at han skal skrige som en gris fordi han ligner soen hjemme i stalden.........

Lyder det bekendt??

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-04-08 01:46

Jeg kommer til at tænke på Deliverance:
http://www.imdb.com/title/tt0068473/

Men det er en flod og ikke en sump...
Jeg kan ikke huske hvad den hed på dansk

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-04-08 01:48

Der er et ret berømt klip fra filmen her:
http://youtube.com/watch?v=Uzae_SqbmDE

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-08 01:55

Bertel Brander.......det er lige nøjagtig den film jeg tænkte på....og ham der blev voldtaget af en af de mænd var Ned beatty der spiller Bobby i filmen

http://www.movieactors.com/freezeframes510/BackToSchool187.jpeg

Så er det spændende bare om det er den samme, at syllemus efterlyser

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-08 01:57

Udflugt med døden.....sådan hed den på dansk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-08 02:02
Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 25-04-08 08:00

Hej

Det kunne også være den hvor det er hjemmeværnsfolk (national guard) på øvelse i sumpene. Men kan ikke huske hvad den hedder...

Men prøver at finde ud af det...

Henrik

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-04-08 11:21

Dova har ret, filmen er fed, med Burt Reynolds i hovedrollen.
alimak

Accepteret svar
Fra : Hausbaer

Modtaget 200 point
Dato : 25-04-08 11:27
Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 25-04-08 17:37

Jeg støtter Deliverance som forslag.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 25-04-08 19:15

Hej

Tak for jeres foreslag, men det er desværre ikke "udflugt med døden" den har jeg set for nylig.
Men det kunne godt være den film Hausbaer tænker på.

Syllemus

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 26-04-08 12:21

Tak for svaret Hausbaer. Det var den jeg tænkte på