/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
installationer fri for virus?
Fra : Poul78
Vist : 659 gange
184 point
Dato : 24-04-08 21:13

Kære kandu.dk - Jeg har de seneste år haft en hypotese at betavesioner bringer virus med sig. Det er i hvert tilfælde redskaber, der ikke er gennemarbejdet til computerens grænser. I den sidste tid og så ofte før har jeg haft vanskeligheder med windows medieplayer og netradioen. Alt for ofte har den forholdt mig en fejlkode med de sidste slutcifre -5353. Og netradioen har stoppet kontinuiteten i lydgengivelsen men, dog efter en kortere pause at følge det meningsfulde spor igen. Endvidere har jeg i erindringen ikke glemt, hvor vanskeligt det var at afinstallerer windows defender og windows desktop research. Jeg har startet med en udelukkelsesmetode men også en prøvning af afmærkningen af brugeradfærdssporinger i og med og uden afmærkning af betaversioner hos Spybot search&destroy, og jeg har arbejdet med de kombinationsmuligheder i forhold til mine øvrige installatione , der nu er hovedsaligt avast, comodo BO clean, og sunbelt personel firewall, men og Norman malware scanner, Superantispyware - altså udfra indstillinger på spybot search&destroy. Der var 3 forhold i installationer jeg har her fra kandu.dk, der var virus i. Norman fandt en virus infektion i Xclean_micro.com, Avast i threatfire (malwarenavn: Win32: Rbot-FTK - en trojan. Og comodo BO clean en trojan i hukommelsen på StartupRun. Efter endt arbejde kører windows Tv-video "godt" nok og det samme med min netradio.- og computeren i det hele taget. mvh.Poul78

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-08 21:41

Og HVAD er spørgsmålet ?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 194 point
Dato : 24-04-08 21:43

Citat
(malwarenavn: Win32: Rbot-FTK - en trojan
denne er et falsk positiv - avast og threatfire har for nylig haft et lille "sammenstød" der nu er rettet ved sidste opdatering så med den kan du tage det helt roligt. Du har sikkert både fået advarsel fra avast om at filen var en trojan og samtidig oplevet at threatfire ikke ville køre - og at det nu kører igen ikke ?

betaversioner bærer ikke pr defination vira med sig - men det er altid en god ide at vente til versionen er klar og undgå betaversionerne

Har du fået det skidt ud og sikret dig gennem for eks. www.spywarefri.dk med en hijacklog at du er helt uden spyware og vira osv ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-08 21:44

refi - poul78 spørger vist slet ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-08 21:46

Nåååå

Blot en meddelelse

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 25-04-08 02:27

Kære kandu.dk. - Spybot på den måde var som at lukke noget "ud" (brugeradfærdssporinger) - jeg har lukket hele søgningen igen. Og windows medeiplayer og netradio er ultimativ god. Men jeg tager ikke de virusinficerede installationer tilbage.- Forsøget er som en Pandoras æske. mvh.Poul78

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-08 04:56

Betaversioner er jo netop udsendt for at opklare den slags og installeres på brugernes eget ansvar.

Hvem tager Spybot seriøst i dag ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-08 10:04

Her er din Virusfri installation....

http://www.giveawayoftheday.com/returnil-virtual-system-premium-edition/

Men KUN idag - gratis

Godkendelse af svar
Fra : Poul78

Dato : 15-07-08 13:49

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-07-08 15:31

velbekomme