/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Pædagog Uddannelsen
Fra : Bakuda21
Vist : 581 gange
200 point
Dato : 24-04-08 20:29

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt information om pædagog uddannelsen :)
-Er det en uddannelse for "den stille pige i klassen" ?
-Bliver der talt fravær, hvis det gør, hvor mange % må man have ?
-Skal man være være meget udadvendt for at blive en god pædagog?

På forhånd mange tak
Bakuda

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 210 point
Dato : 24-04-08 20:39

Her kan du læse en masse om uddannelsen og der er også mulighed for at kontakte seminarierne for yderlige oplysninger
http://www.ug.dk/uddannelse.aspx?article_id=udb-paedagog
http://www.paedagoguddannelsen.dk/flash/index.html
http://www.sl.dk/Fag%20og%20uddannelse/P%C3%A6dagoguddannelsen.aspx

Om det er noget for den stille pige? Ja, det tror jeg da godt, det kan være.....det kommer nok også an på, hvilken aldersgruppe, du gerne vil arbejde med.

Under alle omstændigheder, tror jeg, at du under uddannelsesforløbet, vil opleve en større selvtillid, og dermed mere mod på at sige din mening.

Held og lykke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-08 21:10

Hvis jeg var dig, ville jeg søge ind i en børnehave som tilkaldevikar her i sommerferieperioden, evt.

kan du søge job, som pædagogmedhjælper, så kan du få prøvet jobbet af, og ud fra det, bedømme

om du ønsker uddannelsen.

Og ja, der bliver talt fravær, jeg ved ikke om reglerne er ændret, men tidligere var det max 10%

pøj pøj med uddannelse og job

Kommentar
Fra : saline2

Dato : 25-04-08 09:43

Kære Bakuda

Det er en meget aflappende uddannelse. Der er meget mere kontorol på HF end på Pædagog uddannelse. Med al respekt for faget, men det er meget tynd uddannelse. Indholdet af selve uddannelsen er for lavt. Men det er meget sjovt at læse til den uddannelse, fordi man kan få nogle gode venner gennem uddannelsen og du skal også tænke på at du udvikler dig konstant. Du er ikke mere den stille pige. Du oplever verden og ser dig omkring, så du lærer en hel masse ting. Mit bedste råd er læse til den uddannelse, som du synes at det er sjovt og jeg tror nok at du vil blive glad for pædaog uddannelse. Desuden er der en del praktik under uddannelsen, så tag chancen og hopper på livets skib. Du skal nok komme frem til det sted, hvor du gerne vil havne i.

Held og lykke

Knus
saline

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 26-04-08 11:42

Rigtig mange tak for de mange gode svar. Jeg tror jeg springer ud I det :D

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-04-08 12:57

Selv tak, ja spring ud i det, held og lykke