/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvad hedder filmen?
Fra : klemme2006
Vist : 680 gange
100 point
Dato : 24-04-08 20:11

Filmen er fra midt i halvfemserne. Den starter med et langt klip, hvor kameraet bevæger sig igennem et vindue, og rundt i forskellige lokaler i et filmstudie. En del af handlingen er noget med en der vil lave en film om en der bliver uskyldig dømt, og ikke reddes til sidst. Det ender med at hans film for den styggeste klicheslutning, hvor helten løber igennem dødsgangen med guvenørens benådning og når frem. Plakaten var, så vidt jeg husker, hvid med billede af en mand i smoking på en forhøjning af filmruller.

Så er der også en film fra samme periode, med en smuk islandsk kunstnerinde, der laver nogle blå billeder. og en mand der sidder i sin bil og holder øje med hende. Det er muligvis den samme film.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-04-08 22:13

Kunne den første film du nævner være af forfatteren John Grisham? Jeg mener at jeg har læst bogen, den handler om en ung advokat som forsøger at være forsvarer for sin bedstefar, som er morder i sin egenskab af medlem hos Kukuks Klan.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 24-04-08 22:20

Det kan ikke være den. Filmen handler om Hollywood.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 25-04-08 17:29

The Player?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 25-04-08 17:31
Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 26-04-08 07:08

TAk IceCap

Det er lige præcis den. Og så er den islandske malerinde jo derfra. Gad vide hvorfor den ikke bliver vist på fjernsynet, så kunne vi få et amerikansk drama mindre.

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-08 16:14

Glad for at kunne hjælpe. Godkender du svaret?

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 26-04-08 17:17

åh pyt da!