/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvornår??
Fra : Tilde38
Vist : 904 gange
100 point
Dato : 24-04-08 18:12

nok ikke den rette kategori.... men hvonår er en ananas moden... Der var både grønne og brune...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-04-08 18:19

Citat
Skrællens farve giver intet fingerpeg om modenhed eller saftindhold

læs mere om ananas her

http://www.ask-alex.dk/4018_Fakta_om_ananas.html

Så det må vel komme an på "en prøve"

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 24-04-08 18:20

Når du køber en ananas

For at få en god kvalitet ananas, skal man tage ananasen op i hænderne. Den skal være tung i forhold til størrelsen.
Synsmæssigt skal den være velformet og frisk i udseendet med mørkegrønne kronblade. Skrællen skal være tør og sprød. Farven indikerer intet om modenhed eller sødme. En grøn ananas kan være lige så moden og sød som dem med gylden skræl.
En ananas modner ikke længere, når den er plukket. Derfor plukkes ananas først, når de er helt modne.
En moden ananas skal have en tydelig duft, og det opløselige indhold af frugtkødet skal være 12 procent eller flere.

fra samme side

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-04-08 18:24

Surt at man er hamrende forkølet for tiden så... jeg kan hverken lugte eller smage.. og heldigvis for det.. jeg kan ikke fordrage ananas... men ungerne elsker det...

Den ser fin ud og den vejer tungt..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-04-08 18:25

Jeg har prøvet at købe en selv og når den er sådan lidt blød i overfladen er den god og saftig

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-04-08 18:28

Øv hvor er det synd for dig Tilde forkølelse er noget har skabt

Du må lade ungerne prøvesmage - og så rigtig god bedring. Men måske skulle du spise lidt af den, den er fyldt med C-vitamin

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-04-08 18:33

HelleBirgitte... Jeg får kramper helt ned i tæerne når jeg får det i munden... Jeg kan simpelthen ikke ha det i munden.. det vokser og jeg blir dårlig af det... Min mor troede det var løgn da jeg var barn, indtil en dag hun hørte i radioen at det var videnskabelig bevist at nogle mennesker bare ikke kan tåle det.. så troede hun på mig..
Forkølelsen er selvforskyld efter mange timers knoklen i haven og for lidt tøj... men den er bare blevet såååå flot...
Jeg har det dyreste dækbark der findes i min by... det kostede 149 og en P bøde på 510..

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-04-08 18:38

Citat
Jeg får kramper helt ned i tæerne når jeg får det i munden

sådan har jeg det med leverpostej

Ja det er dejligt havevejr - vi har ferie denne uge, og føler os mega heldige

Jamen med sådan dyrt flisbark, er det da lige før du skal tage entre af dine gæster

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-04-08 18:39

Hvis Du agter at bruge større mængder ananas til dessert så vær opmærksom på at de indeholder et enzym der nedbryder husblas, hvis desserten altså skal være af den type.

Forret: 1 skive ananas, lidt dåsetun, mayonaise og citron.....mums.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-08 18:51

Så drik saften Tilde38...................det er også sundt.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-04-08 19:12

jeg skal slet ikke ha noget der har med ananas at gøre Eyvind....

HelleBirgitte.. det har jeg overvejet.. at ta entre.. sikke en indkomst med alle de unge mennesker der kommer her...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-04-08 19:17

jeg laver ikke forretter der indeholder ananas... og får jeg det serveret, siger jeg nejtak eller piller det fra....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-04-08 19:28

En af vores venner har det lige sådan som dig med at det vokser i munden.
- men hun bestiller og drikker rask væk en ..............Pina Colare .................

Ps. Der er annanas saft i den herlige "sundhedsdrik"

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-04-08 19:35

puh ha...

Desuden har min bror og jeg osse stiftet klubben mod rosiner i bagværk..

så ananas og rosiner... bward.....

(heldigvis kan mine unger lide begge dele)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-04-08 20:05

Citat
klubben mod rosiner i bagværk

Er det muligt at blive medlem sådan engang tørrede vindruer, der via bagning bliver svulmende

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 24-04-08 20:08

ja.. du er hermed optaget...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-04-08 20:12

tak

Godkendelse af svar
Fra : Tilde38

Dato : 24-04-08 21:18

Tak for svaret HelleBirgitte.. Jeg nakker den i weekenden og får nok at vide hvis den ikke smager godt...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-04-08 21:27

Tak skal du ha´
Håber ungerne kan li´ den