/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Fjernsyn "uden fejl"
Fra : giantsrules
Vist : 350 gange
20 point
Dato : 24-04-08 11:28

Er der en der har erfaringer med nedenstående:

Jeg har i September sidste år købt et fjernsyn i Bilka med indbygget DVD afspiller. Mellem jul og nytår sætte en DVDskive sig fast og jeg indleverer fjernsynet til reperation i Bilka. Det kommer tilbage 1½ måned senere med besked fra værkstedet at der ikke er fejl på fjernsynet, da de kunne få DVD'en ud efter at have sat strøm til. Jeg får fjernsynet med hjem uden at skulle betale gebyret for at indlevere en "ikke fejlbehæftet vare" til Bilka (Det er det jo i deres øjne.)

1½ måned senere kommer samme fejl på fjernsynet. Jeg tager det igen med til Bilka. I kundeservice spørger man om jeg har strømledningen med, for de oplever at nogle gange "ryster" dvd'en sig løs efter køreturen. Jegbeder dem i Kundeservice om at konstatere fejlen sammen med mig, da jeg en gang har haft problemer. Det "nægter" man at gøre i kundeservice, da man ikke har nogen strømkabler liggende.

1 måned efter kommer fjernsynet retur fra værkstedet med besked om at "ingen fejl er fundet" og jeg bliver opkrævet 250 kroner i "løsepenge" for at få mit fjernsyn udleveret.

Nu er mit spørgsmål: Hvordan skal jeg overbevise Bilka om at der er fejl på mit fjernsyn når det hænger på min væg? - Jeg ved at Bilka som regel ombytter efter 3 reperationsforsøg, problemet er bare at min fjernsyn "jo ikke har en fejl"....

Hvordan er jeg stillet?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-04-08 13:50

Hvordan sættet DVD'en sig fast? Under læsning eller ved ud/ind? Ved skift mellem menuer? Eller hvad?

Kommentar
Fra : giantsrules

Dato : 24-04-08 14:22

Hej Alka

Det er på vej ind og ud....

Når jeg trykker på EJECT skriver displayet åbner - Så kommer der en 3-4 klik og displayet skriver lukker hvorefter filmen starter forfra....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-08 14:35

Ja - du TRYKKER nok for meget

Så lukker det igen....

KUN EET tryk - vent - så kører det sikkert.....

Apparater reagerer ikke altid så hurtigt som man gerne vil have dem til - men de HUSKER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-08 14:37

Da vi taler tv kan der sikkert ikke være tale om fejl40 - nok nærmere fejl200

Noget tyder på det da fejlen kun opstår når det er dig der betjener det...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-04-08 14:39

Citat
Apparater reagerer ikke altid så hurtigt som man gerne vil have dem til - men de HUSKER

Det er lissom med kvinder

Kommentar
Fra : giantsrules

Dato : 24-04-08 14:44

Jeg ville ønske at det var sådan - Problemet er bare at det virkede perfekt i 3 måneder, gik i stykker, virkede perfekt i 1½ måned og gik i stykker - Og det er vel at mærke betjent på samme måde hele tiden.... Jeg er ikke helt elektronikspasser....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-08 14:51

Du vil ALDRIG få Bilka til at dække noget der KUN sker hjemme hos dig....

Periodiske fejl er mere eller mindre UMULIGE at rette.....

Kommentar
Fra : giantsrules

Dato : 24-04-08 14:57

Det er desværre også min oplevelse.....

Kommentar
Fra : giantsrules

Dato : 10-05-08 08:21

Så er fjernsynet lige røget igen.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-08 08:46

Se i øjnene at du har købt et dårligt produkt.....

Sælg det og køb et nyt.... (ved godt det kun flytter aben)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-08 08:47

PS...

Du skal IKKE handle på en mandag