/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Udgående mail
Fra : bauchmann
Vist : 874 gange
500 point
Dato : 23-04-08 14:45

Hej.

I bededagsferien fik jeg installeret Norton. Siden da kan jeg ikke afsende store mail, og slet ikke billeder. Hvordan udvider jeg, så det kan lade sig gøre? Jeg bruger outlook. Husk, at jeg er lidt af en tumpe indenfor computer, så vil i godt skære det ud i pap.

Torben

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-04-08 14:48

Fjern Norton, og find et andet antivirus program.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-08 15:11

Samme her - SLET Norton.....

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 23-04-08 19:37

AVG Antivirus er godt og GRATIS

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-04-08 19:41

Jammen hvis nu bauchmann har betalt en formue på Norton.
Det er din sikkerhed der er alt for høj i Norton.

Ps. Hvis du beslutter dig for at afinstallere Norton.
Så kan du kigge her:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039
Og hente et rigtigt afinstallations værktøj

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 24-04-08 08:12

Hej
Har haft AVG, men da computeren opførte sig mærkeligt og var blevet langsom scannede jeg flere gange uden resultat, prøvede jeg at scanne med Norton, og det viste sig, at der var snavs på computeren. Derfor købte jeg Norton. Der må da være en løsning på mit problem.
Torben

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-04-08 08:27

Det er der da også - Dine indstillinger er for høje omkring sikkerhed.
Samtidigt kan det være at du ikke har tilladt trafik på port25 eller 465 eller hvilken port din udbyder nu bruger.

TJa om du har betalt for Norton - så må jeg desværre oplyse dig om at du har brugt penge på et program der bruger et sted imellem 20-30% af din maskine's resourcer på at køre og lave et eller andet i baggrunden. om det er det værd - må være din vurdering. Samtidigt med er Norton faldet meget langt ned på de lister over de bedste antivirus programmer og er faktisk extremt langsomme i deres opdatering af virusdefinationer.

Men det var aldrig et valg jeg ville tage - hvis jeg en dag skulle få lyst til at køre Windows - hvis du endelig vil være virusfri - skulle du overveje at prøve Linux engang - f.eks Ubuntu 8.04 som lige er på trapperne hvis ikke den er udkommet officielt. Somn du selv skriver - at du ikke er den store PC-nørd, det behøver man heller ikke at være mere såpdanne som den udvikling Ubuntu har gennemgået de seneste år.

Men udfra din beskrivelse er det ret umuligt at hjælpe dig.
Hvilken udbyder har du mail igennem????
Bruger den SSL - eller har sikret sin SMTP på nogle måder? (kan ses under Outlook -> Egenskaber for mailkonto - Flere indstillinger - Advanceret ! Der står portnummer til både ind- og udgående mailserver!

P

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 24-04-08 08:55

Tag et kig her: http://www.avirus.dk/modules.php?op=modload&name=PagEd&file=index&topictoview=1

Denne virusscanner har det hele, den er effektiv, og hvis brugergrænsefladen fik en ekstra overhaling, ville den for alvor vise konkurrenterne baghjul.
http://www.avast.com

SA ER DEN GRATIS!!

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 24-04-08 09:00
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-08 09:02

Kan igen kun følge trop.....

Betragt det som "lærepenge"....

Netop det at du selv skriver du ikke er den store nørd, gør at Norton (og andre symantec produkter) ikke egner sig....

Du vil sandsynligvis støde ind i en masse andre problemer (alt efter HVAD du bruger nettet til og HVILKE filtyper du sender/modtager)...

At "folk" overhovedet stadig bruger det skyldes i mange tilfælde at snart sagt samtlige nye PCer der sælges er preinstalleret med produktet. Ellers kan de åbenbart ikke sælge det.

Det har i årevis givet bunkevis af problemer og de har tilsyneladende ikke lært af det.

Det er simpelthen FOR dominerende og mere eller mindre bestemmer over maskinen (uden at give dig valgmulighed).....

AVG vil i 99.9% forhindre "skidt" på din komputer - at du så alligevel har fået noget og du derfor mener det ikke er godt nok behøver jo ikke være programmets skyld...

INGEN af antivirusprogrammerne vil kunne forhindre at "noget" kan smutte - så skal du da hive netstikket ud

Hvis de kunne det var der jo KUN 1 til salg....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-08 10:01

prøv at kigge dig lidt omkring i forum her (nemt overskueligt) - du kan evt stille spørgsmål i kategorien "generelle spørgsmål om sikkerhed og sikkerhedsprogrammer" og få kvalificeret hjælp

btw - norton er slet ikke så ringe i de nyere versioner

tilslutter mig at sikkerheden er sat for højt men kender ikke meget til de nyere versioner

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-04-08 10:08

Supplerende...

Jeg har lige fjernet Norton antivirus program, der var udløbet på ny computer,
med "remove programs" og installeret gratis avast.

Begge uden problemer og jeg kan anbefale samme fremgangsmåde, Svend

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 24-04-08 12:43

Det her er kopieret fra Symatec support side, håber det er noget du kan bruge og gælder hvis du bruger Windows XP, det er kun udgående mail du slår beskyttelse fra, dine indgående mail bliver stadig scannet:
Citat
Start Norton AntiVirus.
Hvis Norton AntiVirus er installeret som en del af Norton SystemWorks eller Norton Internet Security, skal du starte det program.

Klik på Indstillinger Hvis du ser en menu, klik på Norton AntiVirus.

I venstre rude, klik på E-mail.

I højre rude fjern markeringen ved Scanning af udgående e-mail.

Klik på OK.
Hvis der fremkommer en beskyttelsesadvarsel, klikker du på Permanent i rullelistemenuen, og derefter klikker du på OK.

Luk Norton AntiVirus.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 24-04-08 13:20

Tak for svaret o.v.n.. Nu fungerer det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-08 13:24

Selv tak, godt du fik det til at virke, og så lige et lille forsvar af Norton, Symatec (Norton) har nogle af verdens bedste virus eksperter og nogle rigtig gode værktøjer til at FJERNE virus, der hvor det kniber er med at holde skidtet ude, der er flere andre programmer, også gratis, bedre