/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dyse pgo
Fra : Spotbot
Vist : 3260 gange
300 point
Dato : 23-04-08 12:17

Ville lige skifte dyse i min pgo black magic den anden dag, men den jeg har købt er langt mindre end den der sidder i karburatoren ?

Er det form for rør man skal pille dysen ud af? Hvis ja, hvordan ?
eller har jeg fået en forkert dyse ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-08 18:22

Du har nok købt en dyse med 5 mm gevind, din bruger 6mm.
Du kan måle ovenpå gevindet med en skydelære, om det ikke er rigtigt.
Hvor stor er orginaldysen.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 24-04-08 12:41

Jeg mener længden på dysen, den dyse jeg har købt er kort, og lille, nærmest som om den skulle skrues ind i det lange rør jeg skruer ud af karburatoren..

Så vidt jeg kan se står der 50 på den, men kan ikke få det til at passe, eftersom den mindste dyse jeg kan finde på nettet er en størresle 70 til denne scooter

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 24-04-08 12:42

men måler da lige

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-04-08 17:44

Princippet er ens i alle karburatorer, scootermodeller har bare en elektrisk chokker ovenpå.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1757102406&n=-2039460463&pn=-2039731719
tryk vis tegning.
Hvis vi nu ser på tegningen til højre, så er der et langt rør (Strålerøret 56061502)der skal blive og ikke følge med ud når man skruer dysen ud.(56061600 eller 56061699)
Dysens længde betyder ikke noget, bare gevindet passer.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 25-04-08 20:35

ja det lignede et strålerør faktisk.. men kunne ikke få dysen ud, uden at strålerøret ville med ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-04-08 00:36

Så må du jo skille dem ad.
Strålerøret har som regel mange fine huller i siden for oven.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 26-04-08 17:35

bare med en skruetrækker og nøgle ? ja det var der også i strålerøreret

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-04-08 22:09

bare med en skruetrækker og nøgle
Ja

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 27-04-08 18:31

Så nu er det lykkedes mig, men kan du fortælle mig hvor jeg finder en dyse til den her karburator under nummer 70

For standard dysen var 50 og jeg regnede med at standard dysen var en 72'er ligesom i mange andre pgo'er..

Så lige nu kører jeg med powerluftfilter for at kompensere for det

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 27-04-08 18:32

Kører lige nu med dyse 78

Og tændrøret var nødebrunt, men lidt hvidt efter en god lige strækning med bundgas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-04-08 19:38

Og tændrøret var nødebrunt, men lidt hvidt Det er da fint.
De dyser må thansen også havde, selvom han ikke har dem på sin hj.side.
Ellers:
http://www.kgi.dk/catalog-3339.php
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 28-04-08 14:17

Ja men de har ikke under 70 jo, og standard dysen var 50, og havde tænkt mig en 58'er eller 60'er så jo, kører med powerfilter for at kompensere for den store dyse jo, men ja den kører fint, og lyder godt

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 28-04-08 14:29

Altså du kan sikkert få dyser på et hvert knallertværksted, endvidere kan du få målt og opboret din 50 dyse til hvad du vil, det plejer at koste en 20èr.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 28-04-08 20:42

Puch maxi dyser til firkantet karburator passer og de findes helt ned til 40

Tak for svaret Palle...

MVH

Spotbot

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 28-04-08 20:45

P's på thansens hjemmeside købte jeg bare dem til hot50 for de har ikke til black magic (tror de ikke)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-04-08 22:26

Fint
Ja, jeg ved heller ikke hvorfor de ikke har dem under black magic.